Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «پرویز هادی» آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی طی این سال‌ها تلاش فراوانی برای کسب موفقیت در عرصه جهانی و حتی المپیک داشت. او در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ بوداپست مجارستان در یک قدمی مدال طلا قرار داشت اما با کمی اشتباه آنرا تقدیم حریفان کرد. او در بوداپست حریف نامداری همچون «طاها آکگول» قهرمان جهان و المپیک از ترکیه را شکست داد و در مرحله نیمه‌نهایی اگر کمی هوشمندانه‌تر کشتی می‌گرفت می‌توانست «گنو پتریاشویلی» قهرمان جهان از گرجستان را شکست دهد و به فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در نهایت به مدال برنز دست یافت.

هادی البته این شانس را داشت تا در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حضور داشته باشد اما اتفاقات و حاشیه‌های آن سال مانع از حضور این آزادکار با اخلاق و تبریزی تیم ملی در برزیل شد.

پهلوان سال ۹۳ کشور البته ۲ مدال ارزشمند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی و ۲۰۱۸ جاکارتا را نیز در کارنامه دارد.

هادی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای حضور در جهانی ۲۰۲۰ صربستان نیز شرکت کرد که برابر ۲ حریف جوان خود یعنی «امیرحسین زارع» و «امین طاهری»، تن به شکست داد.

نخستین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای ۴ تا ۱۴ دی برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در محل خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» برگزار شد که در این اردو نام «پرویز هادی» نبود. همین موضوع سبب شد تا به سراغ این آزادکار تیم ملی برویم.

هادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: در حال حاضر در اردویی که برای مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک برگزار می‌شود، حضور ندارم و باید ببینیم که برنامه اتحادیه جهانی کشتی برای سال جدید و همچنین برنامه فدراسیون کشتی برای برگزاری جام تختی و انتخابی تیم ملی چیست تا بتوانم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تمریناتم را در تبریز دنبال می‌کنم و سعی دارم با انجام تمرین در شهرم و کمک به کشتی استان، بتوانم خدمتی را به کشتی استان داشته باشم.

دارنده مدال برنز جهان با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس برنامه «اسماعیل پلویی» مربی سازنده تهرانی تمریناتش را دنبال می‌کند، گفت: سعی دارم از لحاظ فنی به کشتی‌گیران استانم هم کمک کنم. البته قرار است پلویی (مربی سازنده مصطفی حسین‌خانی) چند وقت دیگر به تبریز بیاید و از نزدیک بتوانم تمریناتم را زیرنظر او دنبال کنم. از لحاظ فنی پلویی را قبول دارم و اطمینان دارم با برنامه‌ای که می‌دهد رو به جلو حرکت خواهم کرد و حرفی که از نظر فنی می‌زند برای من سند است و برای همین از او خواستم که به تبریز بیاید.

پهلوان سال ۹۳ ایران در پاسخ به این سووال که با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک آیا بهتر نیست در کنار سایر ملی‌پوشان در اردو باشد، گفت: حضور در اردوی تیم ملی به خصوص از لحاظ نظم و ترتیب خوب است و البته در خارج از اردو نیز من تمرینات خوبی دارم و همانطور که گفتم با برنامه‌ای که «اسماعیل پلویی» داده تمرینات خودم را دنبال می‌کنم و البته باز هم تابع تصمیمات فدراسیون کادر فنی هستم چرا که هدف من حضور در بازی‌های المپیک توکیو است و منتظرم تا فدراسیون برنامه رقابت‌های جام تختی و انتخابی تیم ملی را اعلام کند.

وی همچنین در خصوص حریفان داخلی خود در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز گفت: رقابت در سنگین وزن در تیم ملی ایران همیشه سخت و دشوار بوده؛ همانطور که الان حریفان خوب و جوانی در تیم ملی حضور دارند در گذشته نیز حریفانی همچون کمیل قاسمی، محمدرضا آذرشکیب و یا فردین معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم حضور داشتند. همه دغدغه من اکنون این است که بتوانم بدنم را آماده کنم و با تجربه‌ای که دارم بتوانم خوب کشتی بگیرم تا به شرایط ایده‌آل برسم.

دارنده ۲ مدال طلای بازی‌های آسیایی در خصوص رقابتش با حریفان نامدار جهانی نیز اظهار داشت: در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ بوداپست در مرحله نیمه‌نهایی برابر «گنو پتریاشویلی» با یک اشتباه کوچک و در همان دقایق ابتدایی مبارزه امتیازاتی را از دست دادم که سبب شد آن مبارزه را به راحتی واگذار کنم در حالی که توان شکست این حریف نامدار گرجستانی را نیز داشتم. در میان همه حریفان خارجی به نظرم «طاها آکگل» ترکیه‌ای یک سر و گردن از همه بالاتر بوده و کشتی‌گیر ششدانگی که از لحاظ بدنی، فنی، انعطاف و سرعتی بی‌نظیر است و سطح فنی او از پتریاشویلی نیز بالاتر است.

هادی ادامه داد: در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ وقتی که آکگل را شکست دادم با خودم گفتم که حتما مدال طلا را خواهم گرفت اما در مبارزه با پتریاشویلی باید با احتیاط‌تر و باهوش‌تر کشتی می‌گرفتم و امتیازاتی که در ثانیه‌های ابتدایی کشتی از دست دادم سبب شد نتوانم جبران کنم.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا شانسی برای حضور در المپیک توکیو دارد، گفت: هدفم حضور در المپیک است و در المپیک قبلی اتفاقاتی افتاد که نتوانستم بروم و البته من تمرینات خودم را به شدت دنبال میکنم تا بتوانم به هدفم برسم.

پهلوان سال ۹۳ ایران همچنین در خصوص سفرهای استانی «علیرضا دبیر» نیز گفت: به نظرم او که زحمت می‌کشد و به استان‌های مختلف می‌رود حداقل به برخی شهرستان‌ها نیز یک سر بزند چرا که کشتی استان‌ها تنها در مرکز استان نیست و برخی شهرستان‌ها هستند که کشتی‌گیران و علاقمندان زیادی دارد اما امکانات اولیه همچون تشک کشتی را ندارد.

وی بیان داشت: در استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌ها از نظر امکانات محروم هستند و اگر توجه کافی به شهرستان‌ها شود به طور حتم در رشد و توسعه کشتی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود و اگر امکانات لازم به شهرستان‌ها داده شود به طور حتم جمعیت کشتی‌گیری کشورمان زیاد خواهد و کشتی ایران همچون گذشته پررونق‌تر و سرآمد جهان خواهد شد.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد از سوی «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

تیم ملی کشتی آزاد چنانچه موفق به کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک توکیو نشود این فرصت را دارد در پیکارهای گزینشی که در سطح جهانی، اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود، حضور یابد.

برچسب‌ها پرویز هادی اتحادیه جهانی کشتی کمیل قاسمی علیرضا دبیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرویز هادی اتحادیه جهانی کشتی کمیل قاسمی پرویز هادی اتحادیه جهانی کشتی کمیل قاسمی علیرضا دبیر اخبار کنکور پیکارهای جهانی سال وزن ۱۲۵ کیلوگرم شهرستان ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم

مدیر فنی تیم ملی جوجیتسو گفت: با توجه به اینکه نسبت به دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا با نفرات بیشتری حضور داریم، امیدوار به ارتقای مدال‌های خود هستیم. - اخبار ورزشی -

سیدامیر خوشبین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص شرایط ملی‌پوشان جوحیتسو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: بعد از یک دوره مسابقات قهرمانی کشوری و یک دوره انتخابی درون اردویی، تیم را بستیم. مسابقات این دوره قهرمانی آسیا در چهار رده سنی زیر 16، زیر 18، زیر 21 سال و بزرگسالان برگزار خواهد شد. در رده سنی زیر 16 سال با توجه به شرایطی که داشتیم یک بازیکن را اعزام خواهیم کرد. 4 ورزشکار نیز در رده سنی زیر 18 سال خواهیم داشت و 20 بازیکن نیز در رده سنی زیر 21 سال و بزرگسالان داریم. سعی کردیم از نسل جدید و هم از قهرمان دوره‌های گذشته در ترکیب تیم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در رده سنی بزرگسالان در 4 استایل برزیلی، فایت، کنتاکت جوحیتسو و کاتا در مسابقات حضور خواهیم داشت، اما در سایر رده‌های سنی تنها در دو استایل حضور خواهیم داشت. همه تلاش ما این است که در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم. البته رقبای ما در سالیان گذشته سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام دادند و به طور نمونه قزاقستان قرار است با 350 ورزشکار در مسابقات حضور داشته باشد. ازبکستان نیز با توجه به اینکه سال آینده میزبان مسابقات خردسالان آسیا است، حدود 200 ورزشکار را در مسابقات خواهد داشت. امارات، مغولستان و تایلند نیز از نفرات بسیار زیادی استفاده خواهند کرد.

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

مدیر فنی تیم ملی جوجیتسو عنوان کرد: دو دوره برای این مسابقات اردو داشتیم که کافی نیست؛ چرا که آسیا قطب خیلی قوی جوجیتسو دنیا است. با این حال همه تلاش خود را کردیم و 4، 5 مربی در کنار تیم داشتیم که همه سابقه قهرمانی و مربیگری دارند. تمام سعی و تلاش ما کسب بهترین نتایج و ارتقای مدال‌ است. این تیم پتانسیل بسیار بالایی دارد، اما باید حداقل یک سال روی آن کار شود.

خوشبین خاطرنشان کرد: تا سال 2018 و 2019 منابع مالی ما به گونه‌ای بود که تعداد اردوها و اعزام‌های بیشتری داشتیم و سالی حداقل 3، 4 اعزام داشتیم اما در حال حاضر فقط می‌توانیم سالی یک اعزام داشته باشیم. حضور در مسابقات تاثیر بسیاری در کسب تجربه دارد. امیدواریم با این شرایط نیز بتوانیم در این دوره نتیجه خوبی بگیریم.این مسابقات برای ما شروعی است تا بتوانیم نفرات را برای مسابقات داخل سالن آسیا در تایلند آماده کنیم. در بازی‌های داخل سالن آسیا حدود 20 مدال توزیع خواهد شد. از طرفی به دنبال این هستیم رنکینگ بچه‌ها برای حضور در مسابقات ورلد گیمز و کامبت گیمز 2026 ارتقا بدهیم. 

 وی با اشاره به برگزاری انتخابات آسیا عنوان کرد: بعد از 10 سال قرار است انتخابات آسیا برگزار شود و امیدوارم ما نیز بتوانیم در کمسیون‌ها سهمی داشته باشیم. 10 سال عضو هیئت رئیسه جوجیتسو آسیا بودم و یک دوره نیز در کمیته فنی فدراسیون جهانی حضور داشتم و در حال حاضر نیز جز کمیته برگزاری مسابقات هستم. با توجه به قانون جدید که فقط روئسای زون‌های آسیا می‌توانند عضو هیئت رئیسه باشند؛ دیگر شانسی برای حضور در هیئت رئیسه نداریم اما امیدواریم بتوانیم پست‌های دیگری کسب کنیم. 

مدیر فنی تیم ملی نیز در خصوص شانس این تیم برای افزایش تعداد مدال نسبت به دوره گذشته گفت: در دوره گذشته مسابقات فقط در رده بزگسالان برگزار شد و از طرفی تعداد نفرات شرکت کننده ما نیز کمتر بود. امیدواری ما با توجه به تعداد نفرات بیشتر نسبت به دوره گذشته بیشتر است و امیدواریم بتوانیم تعداد مدال‌های خود را ارتقا بدهیم. 

وی در خصوص حضور  معاون قهرمانی وزیر ورزش در اردوی این تیم و سرنوشت این رشته گفت: آقای اسبقیان با حضور در اردوی تیم ملی به ورزشکاران ما انگیزه دادند و یکسری قول‌ها نیز دادند. امیدواریم ابتدا تکلیف  فعالیت مستقل رشته جوجیتسو مشخص شود. اتفاقی که امید داریم به زودی محقق شود. استقلال جوجیتسو کمک به فعالیت بیشتر مجموعه خواهد کرد. شخص آقای وزیر و همچنین معاون قهرمانی وزارت ورزش پیگیر این موضوع هستند و نظر مثبتی روی این اتفاق دارند. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی