Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، میدان «التحریر» در قلب بغداد و خیابانهای اطراف آن روز یکشنبه شاهد حماسه سازی اقشار مختلف مردم عراق در اولین سالروز گرامیداشت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برای تاکید بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی بود.

اقشار مختلف مردم عراق اعم از زن و مرد و پیر و جوان در این راهپیمایی میلیونی شرکت کردند تا با شهیدان سلیمانی و المهندس فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش پیمان دوباره ببندند و خواهان بیرون راندن نیروهای آمریکایی و محاکمه عاملان و آمران ترور این شهیدان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درپی برگزاری این راهپیمایی، کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: عراقی ها با حضور میلیونی خود در سالروز شهادت فرماندهان شهید سیلی محکمی به آمریکا و مزدورانش زدند.

کتائب حزب الله عراق همچنین تاکید کرد: ما درخصوص لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تسامح به خرج نخواهیم داد.

به گفته شبکه المیادین، کتائب حزب الله عراق تصریح کرد که هرگز از خواست خود برای محاکمه عاملان و آمران جنایت ترور فرماندهان عملیات پیروزی بر گروه تروریستی داعش دست نخواهد کشید.

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز به نوبه خود بر مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور تاکید کرد.

«محمود الربیعی» در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: سخن «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در راهپیمایی (درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق با اجرای مصوبه پارلمان دراین باره) بسیار واضح بود.

وی با ستایش از سازمان الحشد الشعبی عراق افزود: مردم هوادار الحشد الشعبی و مقاومت هستند و ظلم و تجاوزگری را نمی پذیرند.

الربیعی درباره اعلام نام دبیرکل کتائب حزب الله عراق برای اولین بار گفت: سخن دبیرکل کتائب حزب الله عراق و اعلام کردن نام خود، سرآغاز مرحله جدیدی از مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه با تغییر رئیس جمهور در آمریکا راهبرد این کشور تغییر نمی کند، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا وابسته به رئیس جمهور معینی نیست و راهبرد آمریکا همواره یکی است.

شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.

برچسب‌ها عصائب اهل الحق جهان و سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس کتائب حزب الله قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عصائب اهل الحق جهان و سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا عصائب اهل الحق جهان و سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا ابومهدی المهندس کتائب حزب الله قاسم سلیمانی اخبار کنکور کتائب حزب الله عراق نیروهای آمریکایی الحشد الشعبی مردم عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گلستان در مراسم گرامیداشت شهید صادق شیبک در گالیکش با بیان اینکه وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود گفت: با عملیات وعده صادق و جبهه مقاومت سیلی محکمی به دشمن زده شد و با این اقدام نیرو‌های اسلام همه کشور‌ها عظمت ایران اسلامی را مشاهده کردند.

حجت الاسلام موسوی پارسایی افزود: امروز پاسداری از آرمان‌های شهداء و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وظبفه همه ماست.

همچنین مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج احمد غلامی و شهدای پایگاه مقاومت مسجد امام علی (ع) آزادشهر با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد.

شهید صادق شیبک نهمین شهید و حاج احمد غلامی چهاردهمین شهید مدافع حرم از استان گلستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم