Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در 9 ماهه سال جاری که به نام سال جهش تولید مزین است، این بانک بیش از 182 هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف ایجاد جهش در بخش تولید به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری در پایان سفر یک روزه و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان اردبیل و در مصاحبه با رسانه های این استان اظهار داشت: 90 درصد تسهیلات اعطایی توسط این بانک، سرمایه در گردش و 10 درصد آن سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ما در سال جهش تولید بیش از 60 درصد رشد را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم و تلاش می کنیم در سه ماه پایانی سال نیز همین روند را در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه دهیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اقتضای سال جهش تولید را افزایش حمایت‌های همه‌جانبه از واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: ما باید در سال جهش تولید توان پرداخت تسهیلات و پشتیبانی مالی از کارآفرینان و صنعتگران را افزایش دهیم.
دکتر مهری افزود: بانک صنعت و معدن در قراردادها و وصول مطالبات نیز اقدامات خوب و روند رو به رشدی را در سطح ملی داشته و انتظار می‌رود همین روند در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن به واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون شرکت نخ خمین، لاستیک فارس، کاغذ کازرون، سیمان مازندران، صندوق مالی تکنولوژی و شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت که متعلق به بانک صنعت و معدن بود در دو سه سال اخیر واگذار شده است.
دکتر حسین مهری به احیای واحدهای تولیدی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در این حوزه نیز عملکرد مطلوبی داشته و از ابتدای امسال نیز با تقویت برنامه‌ حمایت از واحدهای تولیدی راکد با هدف بازگشت آنها به چرخه تولید اقدامات مؤثری داشته که بخشی از آنها نیز تاکنون در این فرآیند مجدداً در مدار تولید قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: براساس آمار استخراجی، بانک صنعت و معدن طی سالهای گذشته بیش از 156 واحد صنعتی را در استان‌ها که به حالت رکود کشیده شده بودند، احیا کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات برای این واحدها اقدامات مطلوب و مناسب انجام شده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه خاطر نشان کرد:‌ بخشی از واحدهای تملیکی ما از گذشته باقی مانده ولی سیاست بانک صنعت و معدن بر این است که واحدهای فعال را تملیک نکند.
دکتر مهری بیان کرد: به غیر از واحدهایی که متقاضی آنها در دو سه سال اخیر مجموعه تولیدی را به حال خود رها کرده و منابع بیت‌المال در حال از بین رفتن است، هیچ واحد تولیدی به حالت تملیک در نیامده و عمده واحدهای تملیکی مربوط به مجموعه‌های غیرفعال است.
وی به راه‌اندازی کلینیک عارضه‌یابی در بانک صنعت و معدن در کمک به فعالیت مجدد واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: حرکت ما به سمت کمک به حفظ و یا راه اندازی واحدهای تولیدی بوده و رویکرد بانک تملیک واحدهای صنعتی و تولیدی فعال نیست و ما به صورت محدود تنها چند مجموعه را که در دو سه سال اخیر تعطیل شدند، تملیک کردیم و به غیر از آن همه واحدها در حال پرداخت مطالبات خود هستند.
دکتر مهری نخستین اولویت بانک صنعت و معدن را حفظ اشتغال با اولویت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: ترجیح دیگر ما در بانک صنعت و معدن حمایت از طرح‌های نیمه‌تمام است تا به سرعت تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسند تا زمینه اشتغال برای فعالان این عرصه فراهم آید.
وی سومین اولویت بانک صنعت و معدن را حمایت از طرح‌های توسعه‌ای در قالب زنجیره تولید برشمرد و افزود: انتظار می‌‌رود با این فرآیند قیمت تمام شده محصولات تولیدی پایین آمده و یک رونق مضاعفی را در بخش تولید و اشتغال شاهد باشیم.
دکتر مهری در پایان از افزایش اختیارات در مدیریت های استانی این بانک سخن گفت و افزود: با هدف تسریع و تسهیل در خدمت دهی به مشتریان در سراسر کشور، اختیارات سرپرستی ها تا 50 درصد افزایش یافته است و مدیران استانی این بانک در تصمیم گیری برای اعطای تسهیلات نقش بیشتری بر عهده دارند.
.
.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن واحدهای تولیدی سال جهش تولید دکتر مهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: چند واحد تولیدی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل راهی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جمع صنعتگران و واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با حمایت مالی از این واحدهای تولیدی درصدد حضور قدرتمند در بین تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل بیان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می شود تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

علایی اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا با کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

وی این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی و توانمندی اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی