Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عسگریان معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری خود اظهار کرد: همه آمار‌های اعلام شده نیکوکاری صفر تا صد مردمی هستند.

او با بیان اینکه در بحث صدقات با مشکلاتی مواجه شدیم و کرونا باعث شد تخلیه صدقات خانگی با مشکلاتی مواجه شود و فاصله‌های دور تا سه ماهه ایجاد شد، گفت: ٣۴١ میلیارد تومان از تمامی صندوق‌های صدقات طی ٩ ماه اخیر جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته  ٩ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگریان با بیان اینکه صندوق‌های خانگی ۵۶ درصد رشد داشته است،اظهار کرد: رسانه پرداختی صدقه ١۵ هزارتومان در روز است و عدد  قابل قبولی است.

او با بیان اینکه کد دستوری *٨٨٧٧# برای پرداخت صدقه تعریف شده است، افزود: با استفاده از این کد دستوری از هزار تومان تا صد هزار تومان پول می‌شود پرداخت کرد.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه یکی از طرح‌های کمیته امداد مبنی بر نیاز است که توسط خیرین و مراکز نیکوکاری تامین می‌شود، گفت: ٢ هزار و ٩٢٧ میلیارد تومان در این زمینه مشارکت وجود داشته است که ١٢۶ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.


عسگریان افزود: مردم به صورت منظم هزار و ٧٢ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند. همچنین با استفاده از سایت امداد ۶ دهم ثانیه طول میکشد تا کمک مردمی به حساب ایتام واریز شود.

او با بیان اینکه کمک به ایتام ۶٩ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: تعداد فرزندان محسنین بیشتر است و تعداد ایتام ١۴۴ هزار و ٨٠٠ نفر و محسنین ٢١٢ هزار و ۴۵٠ نفر هستند.

عسگریان افزود: تعداد حامیان، ٨٢١ هزار و ۶١١ نفر هستند و تا آخر سال به یک میلیون نفر خواهند رسید.

او با بیان اینکه هر یتیم توسط حامیان، سرانه دریافتی ماهانه  ۴۵٩ هزار تومان دارد، گفت: دو فرزند یتیم بیش از ٩٠٠ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند.

عسگریان گفت: متوسط دریافتی فرزندان محسنین ٢٣١هزار تومان در ماه است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در طرح ایران مهربان این رقم به ۴٠٠ هزار تومان خواهد رسید، تصریح کرد: ۴نوع مرکز نیکوکاری داریم که یکی از آنها مساجد هستند.

او افزود: مراکز نیکوکاری در صنف‌های مختلف وجود دارد و مراکزی هم به صورت تخصصی وجود دارند و مراکز نیکوکاری ملی هم وجود دارند که به طور مثال در مجلس مرکز نیکوکاری در سطح اعضای هیئت مدیره زدیم.

عسگریان گفت: ۵ هزار و  ۵۵١ مرکز نیکوکاری در سطح کشور وجود دارند که در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه مراکز نیکوکاری ٢ هزار و ١٢٣میلیارد تومان در ٩ ماهه اخیر کمک جذب کردند، گفت: این مبلغ در زمینه مسکن، جهیزیه، اشتغال، تجهیزات پزشکی و... تامین خرج شده است.

عسگریان با بیان اینکه رشد تعداد مراکز نیکوکاری نسبت به سال گذشته صد در صد رشد داشته است، گفت: امسال رسیدن به  ٨ هزار مرکز نیکوکاری هدف گذاری شده است.

او ادامه داد: جمع کل زکات هم اکنون هزار و ۵۴ میلیارد تومان بوده است و ١٠۶ درصد رشد داشته است.

عسگریان افزود: درصد تحقق برنامه هایمان نسبت به سال گذشته در حوزه زکات ١٢٩ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه زکات مبحثی کاملا نیت محور است، گفت: جلسات مکرری با شورای عالی زکات داریم و ٩۵ درصد مبالغ زکات به نیت طرف برمی گردد.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدقات صدقات زکات درصد رشد داشته نسبت به سال گذشته صد رشد داشته مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری میلیارد تومان کمیته امداد هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، صابر جباری در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان این که پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهارکرد: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است. روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن  ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان این که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، گفت: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به این که بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد