Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:02:57 GMT

بهبود یافتگان کرونا مراقب آلودگی هوا باشند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۴۹۱۵

بهبود یافتگان کرونا مراقب آلودگی هوا باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه عابدینی، درباره وضعیت آلودگی هوا و اثر آن بر سلامت افراد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در آلودگی هوا بسیار مهم است، وجود ذرات معلق در هواست که هم آسیب ریوی ایجاد می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود عفونت‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها به این ذرات معلق وصل شوند و انتقال و سرایت پذیری بیماری‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین خاطر گفته می‌شود در زمان‌هایی که هوا آلوده است، قدرت انتقال ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

عابدینی درباره گروه‌های پرخطر در برابر آلودگی هوا توضیح داد: اکنون که آلودگی هوا با شیوع کرونا همزمان شده است، باید به یاد داشته باشیم که کسانی که مشکلات نقص ایمنی دارند، باید از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.

این فوق تخصص ریه افزود: همچنین افرادی که بیماری‌های مزمن ریوی و قلبی دارند، افراد مبتلا به دیابت، سالمندان، کودکان و زنان باردار همه در گروهی قرار می‌گیرند که در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا هستند.

عابدینی یادآور شد: اکثر افراد گروه یادشده اگر به کرونا نیز دچار شوند، نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند برای همین پیشنهاد می‌کنیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مورد توجه جدی افراد قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بهترین توصیه برای افراد در این روزها این است که از منزل خارج نشوند و اگر مجبور به خروج از منزل هستند حتماً از ماسک استفاده کنند؛ تغذیه سالم داشته باشند و به هیچ عنوان در هوای آزاد فعالیت فیزیکی و ورزش نکنند.

این فوق تخصص ریه نوشیدن روزانه هشت تا ۱۰ لیوان آب را ضروری دانست و گفت: مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه مهمترین نکته تغذیه‌ای در این دوران است.

عابدینی درباره وضعیت بهبودیافتگان بیماری کرونا توضیح داد: کسانی که به شکل شدید به کرونا مبتلا شده اند، ممکن است دچار آسیب‌های ریوی شده باشند و حتی با بوهای معمولی به سرفه بیفتند و تحریک پذیری بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال ابتلای مجدد به کرونا نیز ممکن است و با توجه به احتمال آسیب‌های ریوی، بهتر است بیماران کرونایی بهبودیافته در منزل بمانند.

این متخصص درباره استفاده از ماسک فیلتردار در روزهایی که هوا آلوده است، توضیح داد: ذرات خیلی ریز آلودگی از ماسک‌های جراحی عبور می‌کنند، اما با توجه به شیوع کرونا بهتر است مردم در فضاهای بسته از ماسک‌های فیلتردار استفاده نکنند چون در صورت ابتلاء به کرونا، ممکن است باعث انتقال بیماری به دیگران شوند.

وی ادامه داد: اما استفاده از ماسک فیلتردار برای جلوگیری از خطرات آلودگی هوا در فضاهای باز و غیر سرپوشیده اشکالی ندارد

عابدینی با بیان اینکه به نظر می‌رسد امسال تعداد روزهایی که شاخص‌های آلودگی بالا بوده اند بیشتر از سال گذشته بوده است، گفت: امسال علاوه بر سرد شدن هوا، بحث‌هایی هم درباره اثر مازوت بر افزایش آلودگی هوا مطرح شده است.

وی درباره اثر سوخت مازوت بر سلامت انسان‌ها توضیح داد: این سوخت باعث تحریک راه‌های هوایی و در صورت زیاد بودن باعث برونشیت مزمن می‌شود، به همین خاطر مازوت باعث تشدید بیماری کسانی که آسم مزمن، برونشیت مزمن و بیماری‌های ریوی مزمن دارند می‌شود.

کد خبر 5113700

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا آلودگی هوا بیماری کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کووید 19 ستاد ملی مقابله با کرونا سیما سادات لاری شیوع کرونا آلودگی هوا سازمان غذا و دارو سعید نمکی علیرضا زالی چاقی سازمان بیمه سلامت علیرضا رئیسی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد