Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع از برگزاری ده ها برنامه مختلف به مناسبت چهلمین روز شهادت دانشمند دفاعی و هسته ای دکتر محسن فخری زاده در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش وزارت دفاع، امیر سرتیپ دوم داود عبدی افزود:  به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانشمند کشور، دکتر فخری زاده و همچنین با هدف نشر و گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی، ستاد مرکزی بزرگداشت شهید فخری زاده در وزارت دفاع برنامه هایی را برای این مهم برنامه ریزی و پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ دوم عبدی، هدف از تشکیل ستاد بزرگداشت شهید فخری زاده را ایجاد وحدت رویه در برگزاری هر چه با شکوه تر چهلمین روز شهادت دانشمند شهید دکتر فخری زاده عنوان کرد و گفت: اعلام انزجار از جنایت ددمنشانه استکبار جهانی در ترور یک مقام رسمی وزارت دفاع، الگو سازی سیره شهدا برای مردم و به ویژه نسل های جوان رهاورد اصلی این اقدام ارزشی و فرهنگی در عرصه ملی خواهد بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع با بیان اینکه برگزاری این مراسم علاوه بر الگو سازی، انسجام و همبستگی ملی و مردمی، تبیین شأن و منزلت شهیدان را به همراه خواهد داشت گفت: برکت خون شهیدان،  انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرده است و همواره عاملی اصلی برای پیوند های اجتماعی در هر بزنگاه و برهه ای بوده است.

سرتیپ دوم عبدی با بیان اینکه مراسم چهلمین روز شهادت مظلومانه این شهید علاوه بر وزارت دفاع به طور ویژه در برخی از سازمان ها، نهاد های علمی، پژوهشی و انقلابی و  مراجع دانشگاهی همچون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، سازمان انرژی اتمی،  دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تربیت افسری و پاسداری امام حسین(ع) نیز برگزار می شود گفت: ان شاءالله کتاب فاخر شهید فخری زاده به عنوان یک کتاب منبع در خصوص شخصیت و اقدامات ارزشمند این دانشمند برجسته،  در آینده نزدیک چاپ و منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع ادامه داد: ان شاءالله با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت راه و مسکن و شهرسازی، یکی از بزرگراه های سطح کشور به نام این شهید بزرگوار هسته ای و دفاعی اختصاص خواهد یافت.

وی ساخت بنای یادبود دانشمند شهید دکتر فخری زاده در شهر آبسرد دماوند را از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت این دانشمند والا مقام عنوان کرد.

امیر سرتیپ دوم داود عبدی برگزاری کنگره شعر با موضوع شهید فخری زاده توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی هنری، ساخت سردیس و تندیس های شهید فخری زاده در مجموعه وزارت دفاع،  انجام تبلیغات گسترده محیطی، ساخت فیلم مستند با موضوع بررسی ابعاد حقوقی و قضایی ترور شهید فخری زاده، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی، چاپ و توزیع هزاران پوستر شهید در سراسر کشور، برگزاری مراسم ویژه در اماکن زیارتی( حرم مطهرآستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س) و امزاده صالح)، انتقال خودروی شهید دکتر فخری زاده به سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع و .... را از مهمترین برنامه های فرهنگی گرامیداشت شهید فخری زاده در هفته جاری عنوان کرد.

وی اعلام کرد: خودروی دانشمند شهید فخری زاده در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه ویژه ای نیز در روز چهارشنبه در جوار مزار این دانشمند ممتاز و برجسته در امام زاده صالح با حضور مسئولان برگزار می شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهید فخری زاده دکتر فخری زاده وزارت دفاع سرتیپ دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن حسن زاده عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور استان تهران در سال ۱۴۰۳، که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد، از استقبال خوب مردم نسبت به برگزاری این اردوها خبر داد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا مدتی در برگزاری اردوی راهیان نور وقفه ایجاد شده بود که خوشبختانه پس از پایان همه گیری، شاهد برگزاری این اردوها هستیم.

حسن زاده گفت: راهیان نور در سال گذشته در حوزه غرب، جنوب غرب و راهیان پیشرفت برگزار و طی آن ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف از جمله اهالی محلات و دانش آموزان در این اردو شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6091457

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند