Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانعلی ولی زاده بورا روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ایست و بازرسی های مبادی ورودی شهر بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از سرعت شیوع کرونا در شهرستان ابراز نگرانی کرد و از شهروندان خواست تا برای خروج از وضعیت موجود و حفاظت از سلامتی خودشان و دیگران محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی بر ضرورت برخورد جدی با متخلفان محدودیت های کرونایی تاکید کرد و گفت : به منظور جلوگیری از سرعت گسترش ویروس کرونا باید کنترل  ورودی و خروجی شهر بابل تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : با توجه به اینکه شهرستان سوادکوه شمالی و آمل 2  شهر همجوار بابل دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند ، شهروندان باید محدودیت های اعمال شده را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری در شهرهای قرمز خودداری کنند.

فرماندار بابل یکی از دلایل سرعت گرفتن حرکت افزایشی شیوع کرونا در شهرستان را نادیده گرفتن هشدارهای مربوط به دورهمی شب یلدا دانست و گفت : اگر مردم هشدارهای اعلام شده در خصوص دورهمی های شب یلدا را جدی می‌گرفتند امروز شاهد افزایش آمار بستری ها و مرگ و میر در بابل نبودیم .

وی افزود : ما  شرایط روحی و اقتصادی شهروندان و خستگی آنها از اعمال محدودیت ها درک می‌کنیم ، اما در شرایط فعلی  چاره‌ای جز رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد .

ولی زاده گفت : در حال حاضر تمام تلاش ما این است که با همکاری مردم اجازه ندهیم شرایط کرونایی بابل دوباره قرمز شود که این امر اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی برای بازار خواهد داشت.

وی افزود :  هر چند در حال حاضر بابل با 188 بیمار بستری در بیمارستان ها وضعیت نارنجی قرار دارد ، اما این وضعیت شکننده است و کوچکترین سهل انگاری می تواند وضعیت شهرستان را بار دیگر قرمز کند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل ، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی بابل بستری شدند. 

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بیش از  ۵۴۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد. پنج بیمارستان آیت الله روحانی ، میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا بیماران کرونایی را پذیرش می کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران بابل ویروس کرونا مازندران بابل اخبار کنکور محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، ابراهیم خالقی در گفتگویی با بیان اینکه هزار و چهارصد و نود و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، اظهارکرد: در این عمل، عضای جوان ۲۰ ساله مرگ مغزی ساکن بجنورد به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

وی گفت: مرحوم «ابوالفضل حسن‌زاده»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام علی(ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۲ ساله ساکن قاین که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903389

دیگر خبرها

  • وضعیت ناگوار یک بازار تاریخی در نصف‌جهان/از ویراژ شبانه‌روزی موتورسیکلت‌ها تا سدمعبرهای مغازه‌داران
  • آخرین وضعیت خسارت‌های توفان شب گذشته خراسان رضوی
  • اهدای عضو در مشهد جان ۳ بیمار را نجات داد
  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • افتتاح بخش تالاسمی بیمارستان امید شهرستان مهرستان
  • هفت پله قرمز بورس
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد