Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احداث سدها با هدف نگهداری و ذخیره آب‌های سطحی برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی بوده و نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ سد در سطح استان لرستان در دست مطالعه است که از این تعداد ۷ سد در حال اجرا و ۶ سد در وضعیت بهره‌برداری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار جهت راه اندازی سد تاج امیر خبر داد و افزود: این سد به دلیل وجود برخی مشکلات مدت‌ها راکد مانده بود که با پیگیری انجام شده هم‌اکنون منابع مالی خوبی به این پروژه اختصاص داده شده است و ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حسن نژاد اظهار داشت: اعتبار ابلاغی این پروژه در سال ۹۹ از ۵ میلیارد تومان به حدود ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته و هم‌اکنون از محل اعتبارات جهش تولید ۲۰ میلیارد تومان و از تهاتر بدهی مالیاتی ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است و در صورت تأمین اعتبار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای تنوع بخشی به تأمین منابع مالی جهت تکمیل سدهای آبسرده و شهید بروجردی و مخملکوه، استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ به منظور جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطر نشان کرد: با جذب به موقع اعتبارات، روند تکمیل و پیشرفت سدسازی در استان با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5113716

منبع: مهر

کلیدواژه: سدسازی شرکت آب منطقه ای لرستان قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا آلودگی هوا کرمانشاه بوشهر عکس استانها جبهه مقاومت گرگان شهرستان کرج خطبه های نماز جمعه میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری