Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بهاباد گفت: زمین لرزه ۴.۳ ریشتری شب گذشته بهاباد خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی ومالی نداشته است. - اخبار استانها -

محمدمهدی خانی زاده بهابادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بهاباد با اشاره به زلزله 4.3ریشتری که شب گذشته  در حوالی بهاباد رخ داد، گفت: این زلزله درعمق 8 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بهاباد گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله جلسه مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی از تخریب منازل اعلام نشده است.

خانی‌زاده تصریح کرد: روستای(جوادیه) از روستاهای بخش مرکزی بهاباد که کانون وقوع این زمین لرزه بوده، روستایی متروکه و خالی از سکنه است که 47 کیلومتر با مرکز شهرستان بهاباد فاصله دارد.

فرماندار بهاباد عنوان کرد: تاکنون هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی اعلام ‌نشده و محل وقوع زلزله در اطراف روستا‌های خالی از سکنه جوادیه بهاباد بوده است و با توجه به این ‌که این زلزله در مرز بین بهاباد و ساغند اتفاق افتاده اکیپ‌های هلال‌احمر به دهستان جلگه در نزدیکی محل وقوع زلزله برای ارزیابی خسارات احتمالی اعزام‌ شده‌اند.

وی گفت: شهرستان بهاباد یکی از نقاط زلزله خیز استان یزد است که در طول سال با زمین لرزه‌های متعددی روبرو می‌شود که قدرت این زمین لرزه‌ها در ریشترهای است.

وی خاطرنشان کرد: این زمین لرزه‌ها سبب شده که اقدامات مرتبط با آمادگی در برابر زمین لرزه در شهرستان بهاباد هم به صورت گسترده‌ای وجود داشته باشد و مانورها و دوره‌های آموزشی متعددی در طول سال برای شهروندان و نیروهای امدادی این شهرستان گذاشته شود.

زمین لرزه‌ای به قدرت 4.3 ریشتر بهاباد را لرزاندزلزله 4 ریشتری چاه دادخدا در استان کرمان لرزاند

فرماندار بهاباد ادامه داد: شدت این زمین لرزه به حدی بود که سبب ترس و وحشت اهالی گردید و مردم این روستاها ساعتی از منازل خود دراین سرمای زمستان بیرون آمده بودند .

خانی زاده گفت: دو اکیپ ارزیاب جهت ارزیابی به این منطقه اعزام شدند و طی ارزیابی صورت گرفته تاکنون موردی از خسارت جانی ناشی از این زمین ‌لرزه دریافت نشده است.

حسن رضاپور بهابادی رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد هم در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بهاباد اظهار داشت: درپی وقوع زمین لرزه بلافاصله دو تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده اعزام  که مشخص شد این زمینن لرزه  خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی ومالی نداشته است وفقط سبب رعب ووحشت مردم این روستاها شده است .

رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد ادامه داد:  با وجود این، به دلیل قرار گرفتن کانون این زمین لرزه در منطقه‌ای دور از محل‌های مسکونی، از ابتدا مشخص بود که خسارت‌های احتمالی زمین لرزه بالا نیست.

وی افزود: این زلزله در  عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده و در بسیاری از مناطق شهرستان بهاباد احساس شده است.

رضاپور با بیان اینکه مرکز این زمین لرزه شرق روستای رحیم‌آباد بوده است، عنوان کرد: این زلزله در 19 کیلومتری بهاباد، 72 کیلومتری بافق و 76 کیلومتری کوهبنان کرمان رخ داده است.

انتهای پیام /ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیچ گونه خسارت جانی شهرستان بهاباد زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان

ایسنا/کرمان ساعت ۷:۵۳ دقیقه صبح امروز ۱۳ اردیبهشت ماه زلزله ۴.۷ ریشتری شهر بلوک فاریاب استان کرمان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و فاصله هفت کیلومتری بلوک، ۲۹ کیلومتری فاریاب و ۳۰ کیلومتری شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان رخ داده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو تیم هلال احمر از فاریاب و یک تیم از پایگاه طُرج اسماعیلیه جیرفت به منطقه مرکز زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: براساس گزارش تیم‌های ارزیابی، تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیل روستای تختان در دهلران خسارت جانی نداشت
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان خسارتی نداشت
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان