Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذرفر گفت: طبق تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی ۱۳ خانه بهداشت عشایری تا سال آینده راه اندازی می شود و از فرزندان عشایر به عنوان بهورز استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «فضل الله آذرفر» ظهر امروز (15 دی ماه) در نشست مدیرکل و تعدادی از جامعه عشایری با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی»، اظهار کرد: 10 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را جامعه عشایری تشکیل می دهند و یکی از استان های پیشروی عشایری در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات ارزنده جامعه عشایری استان، گفت: 17 درصد باغات، 27 درصد محصولات زراعی و گوشت قرمز مورد نیاز جامعه را عشایر تامین می کنند.

 

وی با بیان اینکه قشر عشایری نیازمندی های بسیاری دارند، ادامه داد: پیگیری مشکلات آموزشی و بهداشتی این قشر در دستور کار قرار گرفته است.

آذرفر به فعالیت های امور عشایر استان در راستای خدمت رسانی به عشایر اشاره کرد و یادآور شد: طبق تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش و همکاری با نهضت سوادآموزی در تلاش برای رفع مشکلات آموزشی و باسوادی عشایر استان هستیم.

 

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی 13 خانه بهداشت عشایری تا سال آینده راه اندازی می شود و از فرزندان عشایر به عنوان بهورز استفاده خواهد شد.

 

وی تامین سوخت و آرد عشایر را از اقدام های امور عشایری استان دانست و ادامه داد: امسال حدود 9 میلیارد ریال تسهیلات برای علوفه و سایر مسائل عشایر در نظر گرفته شد.

آذرفر با اشاره به اینکه در زمینه انرژی های نو نیز کارهای خوبی انجام گرفت، اظهار کرد: امسال تهیه 900 پنل خورشیدی را در دستور کار داریم که یک میلیون مبلغ هر پنل توسط عشایر و 9 میلیون دیگر توسط امور عشایر استان تامین می شود.

 

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از دنبال شدن پروژه های عمرانی توسط امور عشایر استان سخن به میان آورد و ادامه داد: بحث آبرسانی به جامعه عشایری و راه های عشایری علی رغم کمبود امکانات را انجام می دهیم.

 

وی یادآور شد: بازگشایی جاده ها با توجه به صعب العبور بودن مسیر عشایر به ویژه در فصل سرما و اینکه خانواده های عشایری متمرکز نیستند، نیازمند فعالیت مستمر است و با رایزنی با اداره های مختلف همکاری نسبتا خوبی دارند.

آذرفر یکی از مشکلات عشایر را تصرف ایل راه های عشایری دانست و گفت: این مسیرها به وسیله افراد مختلفی تصرف شده که با راه اندازی سامانه ای در سازمان امور عشایر کشور در راستای جلوگیری از این کار اقدام می شود.

 

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بحث سوخت رسانی و امنیت را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و گفت: می طلبد نیروی انتظامی در کنار سپاه عشایر همکاری لازم را داشته باشد.

 

وی فروش محصولات عشایری را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور دلالان این محصولات با کمترین قیمت در بازار به فروش می رسد.

آذرفر با اشاره به تلاش برای راه اندازی بازارچه ای برای فروش محصولات عشایری، گفت: همه باید همکاری لازم را جهت به حداقل رساندن مشکلات جامعه عشایری داشته باشیم.

 

گفتنی است، پیگیری بحث امنیت عشایر، جاده های دسترسی عشایری، ارائه تسهیلات به این قشر، پیگیری مسائل بهداشتی و آموزش و پرورش از جمله مواردی بود که نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار پیگیری مدیرکل امور عشایر و سایر مسئولان در این زمینه شد.

 

 

 

 

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: امور عشایر بهورز پنل خورشیدی سوخت رسانی خانه بهداشت امنیت خبرگزاری شبستان مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه عشایری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد