Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام چراغی پور گفت: با حضور جوانان و نوجوانان در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، این پایگاه های مهم فرهنگی و دینی نقش مهمی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خواهند داشت.

حجت الاسلام « علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب جوانگرایی و توجه به حضور جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی و مدیریتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری به پایگاه هایی مهم دینی و فرهنگی در راستا جذب جوانان و نوجوانان تبدیل شده اند، ابراز کرد: در حال حاضر در راستای تاکیدات ریاست محترم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، طرح ملی ایران قوی در همین راستا و به منظور شناسایی استعدادهای فعال فرهنگی اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: احیای نقش واقعی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی، ایجاد تدابیر راهبردی در مقابله با تهاجم فرهنگی، شناسایی استعدادهای عرصه دینی با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد و ساماندهی، توسعه فعالیت ها و هماهنگی برنامه ها از جمله اهدافی است که در اجرای دومین طرح ملی رویداد فهما با عنوان ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی»، به جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و  فعالیت های فرهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی  هنری در سطح کانون های مساجد توجه دارد، ابراز کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان با بیش از ۲۴ هزار نفر عضو از میان جوانان و نوجوانان ایلامی در حال فعالیت است.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی و ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جوانان و نوجوانان محور هستند، یادآور شد: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده با توجه به شیوع کرونا، از طریق فضای مجازی پیگیری های لازم در راستای اجرای هرچه بهتر طرح ملی ایران قوی برنامه ریزی شده و کارشناسان ستاد استانی تعامل بسیاری خوبی با مدیران و رابطان کانون های مساجد ایجاد کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام خاطرنشان کرد: طرح ملی ایران قوی به مدت ۹۰ روز از ۲۲ آبان ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در سطح ۳۰۷ کانون های فرهنگی و هنری مسجد در استان ایلام اجرا می شود که خوشختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مواجه شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران قوی جوانان کانون های مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان طرح ملی ایران قوی کانون های مساجد فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا