Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@18:51:15 GMT

هشدار ۱۰ وزیر دفاع پیشین آمریکا به ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۵۶۲۰

هشدار ۱۰ وزیر دفاع پیشین آمریکا به ترامپ

رویداد۲۴ در ادامه تنش‌های انتخاباتی در آمریکا، ۱۰ وزیر دفاع پیشین این کشور با انتشار یک بیانیه مشترک نسبت به استفاده از ارتش برای مداخله در مسائل انتخاباتی هشدار دادند.

براساس گزارش الجزیره، وزرای دفاع پیشین آمریکا از دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه در بیانیه خود با بیان اینکه زمان اعتراض به نتیجه انتخابات دیگر تمام شده است تاکید کردند، مشارکت ارتش در اختلافات انتخاباتی نقض قانون اساسی است و هیچ نقشی برای ارتش در تعیین نتیجه انتخابات در قانون اساسی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، اشتون کارتر، دیک چنی، ویلیام کوهن، مارک اسپر، رابرت گیتس، چاک هیگل، جیمز متیس، لئون پانتا، ویلیام پری و دونالد رامسفلد از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

در این بیانیه آمده است، ما دیدگاه مشترکی درباره تعهدات نیرو‌های مسلح ایالات متحده و وزارت دفاع داریم. همه ما قسم خوردیم که از قانون اساسی آمریکا در برابر دشمنان داخلی و خارجی دفاع و از آن محافظت کنیم. ما برای یک شخص یا یک حزب قسم نخوردیم.

شبکه سی‌ان‌ان اخیرا گزارش داده بود، «ترامپ در جلسه‌ای با تعدادی از مشاوران و متحدان خود، مسئله اعلام حکومت نظامی برای تغییر نتیجه انتخابات را به بحث گذاشته است». همچنین مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین رئیس جمهور آمریکا نیز گفته باید با استقرار ارتش انتخابات ریاست جمهوری را دوباره برگزار کرد.
بیشتر بخوانید: افشای مکالمه ترامپ با مقام ایالتی جورجیا: برایم ۱۱ هزار رای پیدا کنیدفلین در مصاحبه با رسانه راست‌گرای افراطی «نیوز مکس» گفته بود: «امکان ندارد که بتوانیم [با این نتیجه انتخابات]به عنوان یک ملت پیشرفت کنیم. [ترامپ]باید فوراً دستور دهد تمام این ماشین‌های [رأی‌گیری]را مصادره کنند. اگر او (ترامپ) بخواهد، می‌تواند در ایالت‌های چرخشی از توانایی‌های نظامی استفاده کند و آن‌ها را در این ایالات مستقر کرده و به طور اساسی انتخابات را در هر یک از آن‌ها مجدداً برگزار کند».

ایده استقرار ارتش برای تغییر نتیجه انتخابات حتی از سوی جمهوریخواهان تندرو مثل «جان بولتون» شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که به جلسه کنگره آمریکا برای تایید نتیجه آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری در روز ششم ژانویه نزدیک میشویم، تنش‌های انتخاباتی در آمریکا به اوج خود رسیده است.

روز یکشنبه روزنامه واشنگتن پست مکالمه ضبط شده‌ای را از رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده که وی به صراحت از یک مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به تقلب در انتخابات به نفع وی بپردازد. منبع: فارس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دونالد ترامپ آمریکا انتخابات 1400 نتیجه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است