Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:45:27 GMT

دستگیری اعضای باند فیشینگ حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۵۸۲۱

دستگیری اعضای باند فیشینگ حرفه‌ای

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند 4 نفره فیشینگ که اطلاعات کارت بانکی هزار و 200 نفر را هک کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "حسین حسن‌پور"  با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی تماس‌های مردمی با پلیس فتا مبنی بر اینکه پس از ثبت آگهی در برنامه دیوار و شیپور پیامکی جعلی برای آنها ارسال می‌شود که در صورت عدم پرداخت 20 هزار ریال، آگهی شما حذف خواهد شد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی دریافتند که افرادی با هدایت کاربران برنامه دیوار و شیپور به درگاه پرداخت جعلی به بهانه فعال‌سازی نهایی آگهی، اطلاعات حساب آنها را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف از حساب این افراد مبالغی را سرقت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: کلاهبرداران که یک باند بودند، بیشتر قربانیان خود را از کاربران فعال در برنامه‌ دیوار و شیپور انتخاب می‌کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات ویژه ماموران پلیس فتا برای شناسایی متهمان اذعان داشت: 4 متهم این پرونده در بندرانزلی، تبریز و تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرکننده، دستگیر شدند.

سرهنگ حسن‌پور افزود: با بررسی ادله و دیجیتال جمع‌آوری شده از متهمان مشخص شد، اطلاعات کارت بانکی هزار و 200 نفر توسط اعضای این باند کپی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 13 مالباخته با مراجعه به پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به این شیوه اعلام شکایت کرده‌اند گفت: برابر بررسی صورت گرفته تاکنون از حساب شکات شناسایی شده مبلغ 60 میلیون ریال توسط اعضای این باند به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: متهمان 21، 29، 34 و 44 ساله در مواجهه با مستندات و ادله پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده پس از معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شدند.

سرهنگ حسن‌پور با اعلام اینکه این پرونده همچنان تحت رسیدگی است بیان داشت: هموطنان به هیچ عنوان برروی لینک‌هایی که از طریق شماره‌های ناشناس و یا در شبکه اجتماعی ارسال می‌شود، توجه نکرده و از ورود به صفحات مشکوک در فضای مجازی خودداری کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پليس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدودا ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران