Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای دموکرات کنگره آمریکا تاکید دارند، درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری از مقام های ایالت جورجیا برای دستکاری در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ممکن است معادل اقدام غیرقانونی شناخته شده و منجر به تشکیل پرونده قضایی برای او شود.

 از خبرگزاری رویترز، سناتور دموکرات دایان فاینستاین گفت: ترامپ نه تنها مقام های انتخاباتی را برای اقدام غیرقانونی تحت فشار قرار داده، بلکه "برد رافنسپرگر" وزیر دولت ایالتی را تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرفسور آنتونی کرایس استاد حقوق دانشگاه ایالتی جورجیا نیز گفته است که شاید ترامپ با درخواست دستکاری آرا، مرتکب نقض قوانین ایالتی و فدرال شده باشد.

کرایس افزود: در صورتی که هر شخص دیگری با قدرت برای اعمال فشار بر مقام انتخاباتی این کار را کرده بود، بدون شک فورا دستکم یک پرونده تحقیقات جنایی برایش تشکیل می شد، هرچند بعید است که در مورد ترامپ اجرا شود.

جاستین لویت استاد قوانین انتخاباتی در مدرسه حقوق لویولا گفت: در صورتی که ترامپ تحت تعقیب قضایی قرار بگیرد، احتمالا خواهد گفت که تصور می کرده است در انتخابات علیه وی تقلب شده است.

افشای مکالمه تلفنی ترامپ با وزیر دولت ایالتی جورجیا برای ابطال آرای جو بایدن در روزنامه واشنگتن پست، موجی از خشم و واکنش گسترده مقامات آمریکا را در پی داشته به طوری که برخی از آنان خواستار کناره گیری هرچه زودتر رییس جمهوری شدند.

روزنامه واشنگتن پست یکشنبه شب فاش کرد که ترامپ به تازگی با مقامات جورجیا برای تغییر آرای انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت تماس گرفته و از مقامات آن خواسته است که با تغییر آرا، شکست وی در برابر بایدن نامزد دموکرات‌ها در این ایالت را تغییر دهند.

واشنگتن پست براساس نوار صوتی که به دستش رسیده، افزود: در این گفت‌وگوها، ترامپ از "برد رافنسپرگر" وزیر ایالت جورجیا می خواهد تا راهی پیدا کند که فاصله بیش از ۱۱ هزار رای  وی با بایدن را کاهش دهد.

ترامپ می گوید: مردم جورجیا و کشور عصبانی هستند و هیچ مشکلی پیش نمی آید اگر شما بگویید که در شمارش مجدد آرا، نتایج انتخابات تغییر کرده است. تنها چیزی که من می خواهم هماهنگ کردن ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای است، ما انتخابات را در جورجیا برده‌ایم.

کاملا هریس معاون بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکادر این زمینه گفت: تماس تلفنی ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا "صدای ناامیدی" رئیس جمهوری را نشان می‌دهد. این مکالمه مطمئنا صدای ناامیدی است، سوء استفاده از قدرت توسط رییس جمهوری در این مکالمه کاملا مشاهده می‌شود.

باب باوئر مشاور ارشد بایدن در بیانیه ای اعلام کرد که گفت‌وگوی ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا بیانگر ماجرای ننگین حمله رییس جمهوری به دموکراسی آمریکا است.  ما اکنون اسناد غیرقابل انکاری داریم که یک رییس جمهوری به یک مقام حزب خود فشار آورده و او را تهدید کرده تا شمارش آرای قانونی یک ایالت را لغو کند و دیگری را به جای آن برنده انتخابات معرفی کند.

برنی سندرز  در واکنش به گزارش واشنگتن پست در مورد آخرین تلاش های ترامپ برای تغییر آرای انتخاباتی در جورجیا گفت: شما دیگر رییس جمهوری نخواهید بود.  نه دونالد ترامپ، هیچ رایی برای یافتن پیروزی شما وجود ندارد. مردم آمریکا انتخاب خود را کرده اند و در ساعت ۱۲:۰۱ بعد از ظهر ۲۰ ژانویه (اول بهمن)، شما دیگر رئیس جمهور نخواهید بود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایالتی جورجیا واشنگتن پست رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو