Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارگران هپکو ظهر امروز و پس از ساعت کاری، در محوطه این کارخانه گردهم آمدند و خواسته‌های خود را از مسئولان به صورت پارچه نوشته اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از کارگران هپکو ظهر امروز و پس از ساعت کاری، در محوطه این کارخانه گردهم آمدند و خواسته‌های خود را از مسئولان به صورت پارچه نوشته اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگران در این گردهمایی سوالاتی در خصوص بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی هپکو، رفت و آمد مدیران نجومی بگیر، اعتراضات به حق کارگری، واگذاری به تأمین اجتماعی، عدم تهاتر بدهی‌های این شرکت، عدم صدور کارت بازرگانی، نبود توانایی ارائه ضمانت نامه بانکی، سالن‌های خالی از تولید و حقوق معوقه کارگران و بحران اقتصادی را مطرح کردند.

۵۵ درصد سهام شرکت تجهیزات سنگین هپکو در تیرماه امسال از سوی دولت به ازای بخشی از بدهی‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد. براساس مصوبه هیات وزیران در دی ماه نیز ۴ و ۵۲ دهم درصد دیگر از سهام این شرکت که در واقع آخرین سهم دولت در هپکو بود، به ازای تأمین یارانه به بانک‌های تجارت، ملت و صادرات واگذار شده است.   بیشتر بخوانید: تهاتر بدهی هپکو در انتظار تصمیم مجلس / آیا دولت راضی به پرداخت بدهی بر اساس اختیارات خود در قانون بودجه ۹۹ می‌شود؟ بازگشت تولید به هپکو در گرو تأمین اعتبار و سرمایه در گردش / تیم مدیریت زیرساخت‌های تولید را چیده، منتظر حمایت دولت است رونق مجدد هپکو بدون تعیین تکلیف بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت امکان‌پذیر نیست آخرین بخش سهام دولتی هپکو به یکی از بانک‌های ملت، صادرات یا تجارت واگذار می‌شود پژمانفر: مساله هپکو در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی می‌شود / پرونده حسابرسی از سهامداران سابق هپکو روی میز نمایندگان مجلس
در ۱۵ سال اخیر و در دوره فعالیت سهامداران خصوصی در هپکو، بدهی ۱۱۵۰ میلیارد تومانی برای این شرکت ایجاد شد که برای بازگشت این شرکت به چرخه تولید تجهیزات سنگین، نیاز به پرداخت این بدهی‌ها است. اکنون هپکو نیاز به حمایت دولتی برای تهاتر بدهی‌های خود دارد.      

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هپکو اعتراضات کارگری سازمان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است