Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@03:07:59 GMT

تراکم سفر مقامات ارشد آمریکایی به منطقه

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۶۴۷۷

تراکم سفر مقامات ارشد آمریکایی به منطقه

مقامات آمریکایی متعددی در دو هفته نخست ژانویه و در واپسین روز‌های دولت ترامپ قصد دارد به منطقه غرب آسیا سفر کنند.

به گزارش فارس، در حالی که دولت ترامپ تنها تا ۱۷ روز دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت تعدادی از مقامات ارشد دولت وی قصد دارند به کشور‌های منطقه غرب آسیا سفر کنند.

بر اساس گزارش‌ها، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا طی روز‌های آتی به بحرین و سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه در امور خاور نزدیک به کشور‌های اردن، الجزایر و مغرب سفر خواهد کرد.

«جویل رایبرن» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نیز قصد دارد در روز‌های آینده به اردن و امارات سفر کند.

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری و «چاد ولف» وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز قصد دارد تا پیش از پایان دولت ترامپ به کشور‌های حاشیه خلیج فارس سفر کنند.

این در حالی است که قرار بود «جرد کوشنر» مشاور ارشد ترامپ نیز در هفته دوم ماه ژانویه به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس سفر کند که این سفر لغو شده است.

از کوشنر به عنوانی یکی از افراد کلیدی دولت ترامپ برای فشار به کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یاد می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش در اقدامی به منظور تجلیل از عملکرد مقام‌های دولتش در رابطه با توافق عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی به کوشنر «مدال امنیت ملی» داد.

آمریکا با انواع فشار و تطمیع و در پیش گرفتن سیاست چماق و هویج، طی چهار ماه اخیر کشور‌های امارات عربی متحده، بحرین، سودان و مغرب را به توافق سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق داد.

بنا بر گزارش رویترز، برخی مقام‌های ارشد آمریکایی امیدوار هستند که تا قبل از ۲۰ ژانویه (اول بهمن) پایان دولت ترامپ و مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید، یک کشور دیگر هم به توافق سازش با فلسطین اشغالی اضافه شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خاورمیانه آمریکا دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • شکست ائتلاف ضدایرانی