Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا مبارک در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: پمپ‌های نمونه برداری فردی، ابزاری کوچک و قابل حمل می‌باشند که جهت جمع‌آوری و ثبت نمونه‌های مورد نظر در محیط استفاده می شوند که «یاسر خورشیدی»؛ عضو هیأت علمی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان موفق به طراحی و ساخت نمونه‌ای از این پمپ‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اغلب صنایع، شاغلین در معرض آلاینده‌های مضر بیشماری قرار داشته و برای نمونه‌برداری و جمع‌آوری این آلاینده‌ها، استفاده از پمپ‌های نمونه برداری فردی Personal Air Sampling Pumps امری غیرقابل انکار است و این پمپ‌ها در موارد متعددی از قبیل صنایع به‌منظور نمونه برداری از آلاینده ها( ارزیابی سلامت شاغلین)، شرکت‌های خصوصی بهداشت حرفه‌ای سطح ۱ تا ۳، دانشگاه‌ها (کاربرد آموزشی برای دانشجویان گروه‌های بهداشت حرفه‌ای و محیط)، مراکز تحقیقاتی و مراکز بهداشت دانشگاه‌ها کاربرد دارند.

طراح پمپ نمونه برداری فردی نیز در این باره به خبرآنلاین گفت: پمپ‌ها با دبی و استانداردهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که با توجه به نرخ ارز و مشکلات تحریم، هزینه‌های خرید این تجهیزات از خارج از کشور بسیار هزینه‌بر خواهد بود. هدف از این پروژه فناورانه تولید پمپ نمونه برداری ۵ تا ۲۰۰۰ میلی لیتر، دستیابی به فناوری ساخت آن و همچنین رفع نیاز دانشکده علوم پزشکی آبادان در گام اول بود. این طرح با موفقیت تست‌های کالیبراسیون خود را با دریافت گواهی کالیبراسیون معتبر گذراند و در حال حاضر در اختیار دانشکده برای استفاده دانشجویان، محققین و اساتید  قرار گرفته است.

خورشیدی، افزود: در حال حاضر هزینه نمونه خارجی این دستگاه در سایت‌های فروش آنلاین، بیش از هزار و ۵۰۰  دلار است که با توجه به شرایط تحریم، واردات این محصول هم با مشکل مواجه شده  لذا ساخت اینگونه محصولات در کشور می‌تواند علاوه بر رسیدن به خودکفایی و صرفه‌جویی اقتصادی، سبب توانمندی اساتید و دانشجویان و به دست آوردن فناوری لازم در جهت رفع نیازهای اساسی کشور باشد.

48

کد خبر 1472867

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از آمریکا؛ حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته اند.
دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دانشجویان دانشکده علوم سیاسی پاریس از شب گذشته و پس از بازداشت همکلاسی هایشان دست به اعتصاب زده و در حمایت از مردم غزه کلاس‌های خود را تعطیل و در مقابل دانشکده تجمع کردند.
دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار " اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک" عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سئوال بردند.
روز گذشته هم گروهی از دانشجویان حامی فلسطین در جلوی دانشگاه سوربن؛ محل سخنرانی مکرون درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن؛ تجمع کردند که به گفته برخی رسانه‌ها تعداد زیادی از آنها بازداشت شدند.
هنوز پلیس آمار دقیق دانشجویان بازداشت شده در فرانسه را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید