Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات عشایر این استان را تصرف ایل راه هاست.

"فضل الله آذرفر" ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی»، اظهار کرد: ۱۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را جامعه عشایری تشکیل می دهند و یکی از استان های پیشروی عشایری در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به خدمات ارزنده جامعه عشایری استان، تصریح کرد: ۱۷ درصد باغات، ۲۷ درصد محصولات زراعی و گوشت قرمز مورد نیاز جامعه را عشایر تامین می کنند.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قشر عشایری نیازمندی های بسیاری دارند، ادامه داد: پیگیری مشکلات آموزشی و بهداشتی این قشر در دستور کار قرار گرفته است.
آذرفر به فعالیت های امور عشایر استان در راستای خدمت رسانی به عشایر اشاره کرد و افزود: طبق تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش و همکاری با نهضت سوادآموزی در تلاش برای رفع مشکلات آموزشی و باسوادی عشایر استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ۱۳ خانه بهداشت عشایری تا سال آینده راه اندازی می شود و از فرزندان عشایر به عنوان بهورز استفاده خواهد شد.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تامین سوخت و آرد عشایر را از اقدام های امور عشایری استان دانست و عنوان کرد: امسال حدود ۹ میلیارد ریال تسهیلات برای علوفه و سایر مسائل عشایر در نظر گرفته شد.
آذرفر با اشاره به اینکه در زمینه انرژی های نو نیز کارهای خوبی انجام گرفت، بیان کرد: امسال تهیه ۹۰۰ پنل خورشیدی را در دستور کار داریم که یک میلیون مبلغ هر پنل توسط عشایر و ۹ میلیون دیگر توسط امور عشایر استان تامین می شود.
وی از دنبال شدن پروژه های عمرانی توسط امور عشایر استان سخن به میان آورد و گفت: بحث آبرسانی به جامعه عشایری و راه های عشایری با وجود کمبود امکانات را انجام می دهیم.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بازگشایی جاده ها با توجه به صعب العبور بودن مسیر عشایر به ویژه در فصل سرما و اینکه خانواده های عشایری متمرکز نیستند، نیازمند فعالیت مستمر است و با رایزنی با اداره های مختلف همکاری نسبتا خوبی دارند.
آذرفر یکی از مشکلات عشایر را تصرف ایل راه های عشایری دانست و تصریح کرد: این مسیرها به وسیله افراد مختلفی تصرف شده که با راه اندازی سامانه ای در سازمان امور عشایر کشور در راستای جلوگیری از این کار اقدام می شود.
وی بحث سوخت رسانی و امنیت را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: می طلبد نیروی انتظامی در کنار سپاه عشایر همکاری لازم را داشته باشد.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد فروش محصولات عشایری را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به حضور دلالان این محصولات با کمترین قیمت در بازار به فروش می رسد.
به گزارش ایسنا، آذرفر با اشاره به تلاش برای راه اندازی بازارچه ای برای فروش محصولات عشایری، بیان کرد: همه باید همکاری لازم را جهت به حداقل رساندن مشکلات جامعه عشایری داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عشاير كهگيلويه و بويراحمد مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است