Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراق اعلام کرده است که یک شرکت چینی را برای قرارداد عرضه نفت در برابر وام در این کشور با یک قرارداد چند میلیارد دلاری به خدمت گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، کشورهای عرب به دنبال این هستند که بتوانند اقتصاد خود را در دوران پسا کرونا توسعه دهند.

رسانه های دولتی عراق اعلام کردند که این کشور با یک شرکت چینی قرارداد همکاری امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند رسانه های عراقی نامی از این شرکت چینی نبرده اند اما بلومبرگ می گوید که شرکت ژنهوا اویل (ZhenHua Oil) ، که زیر مجموعه بزرگ ترین شرکت دفاعی دولتی چین است، این قرار داد را امضا می کند.

رسانه های عراقی نوشتند که شرکت های بزرگی از اروپا و چین برای این قرارداد اعلام آمادگی کرده بودند اما عراق با این شرکت چینی قرارداد را امضا کرده است.

این اولین قرارداد از نوع خود در عراق است که نفت را به عنوان ضامن وام در نظر می گیرد.

از سویی چینی ها با این قرارداد به کشورهای تولید کننده نفت وام پرداخت می کنند و البته این پرداخت ها توسط شرکت های دولتی چین انجام می شود.

سازمان دولتی بازاریابی نفت (SOMO) عراق قرار است به مدت 5 سال روزانه 130 هزار بشکه نفت به این شرکت چینی بدهد.

بر اساس محاسبات بلومبرگ با روند فعلی نفت این قرارداد 2 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

برچسب هاانرژی امروز سازمان دولتی بازاریابی نفت (SOMO) شرکت ژنهوا اویل (ZhenHua Oil) عراق

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز عراق آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم‌های ملی فوتسال تایلند و عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود تایلند به پایان رسید.

به این ترتیب تیم ملی فوتسال تایلند در کنار ایران و تاجیکستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. تایلند در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تاجیکستان برود.

از ساعت ۱۷:۳۰ هم تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام به مصاف هم خواهند رفت تا چهارمین تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود. برنده این دیدار رو در روی ایران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087849

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • خوشحالی کاپیتان بارسا: تمدید با خیال راحت
  • شرط میلیون دلاری منچستر یونایتد برای نگه داشتن تن هاخ | یا صعود کن یا فقیر شو!
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه