Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: انتشار ویروس کرونا فرصت مناسبی برای بهبود و توسعه زیر ساخت‌های مجازی و استفاده از سامانه‌های وب سرویس بوده است که با کاهش تردد‌های غیر ضروری و حضور فیزیکی مراجعین به سازمان‌ها نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین اطلاع رسانی مناسب به مردم برای کاهش مراجعه حضوری و گسترش استفاده از سامانه ها، نرم افزار‌ها و دیگر پل‌های ارتباطی دراین خصوص را بسیار مهم برشمرد و افزود: لازم است ساز و کار‌های ضروری در نشست‌های تخصصی برای فرهنگ سازی، آگاه سازی و اطلاع شهروندان از سوی دستگاه‌های عضو این کارگروه مورد تحلیل کارشناسی قرار گیرد و با معرفی عوامل غیر مستقیم و تأثیر گذار بر آلودگی هوا، سازمان‌های مرتبط با موضوع شناسایی وارد عمل شوند.

معاون استاندار ضمن اشاره به اینکه موضوعات زیست محیطی با سلامت افراد درارتباط است و باید تمامی دستگاه‌هایی که به هر صورت می‌توانند دراین خصوص نقش آفرینی کنند اهتمام خود را بکار گیرند ادامه داد:باید حفظ محیط زیست و ارتباط مستقیم آن با سلامت انسان به یک باور درجامعه تبدیل شود.

جعفریان بیان کرد: بازنگری در طرح جامع کاهش آلودگی هوای مشهد با هدف شناخت علل مستقیم و غیر مستقیم و به نوعی عارضه یابی آلودگی هوای استان بر اساس تحلیل‌های کارشناسی و در قالب تبیین صریح تکالیف و نقش همه دستگاه‌های اجرایی به عنوان نقشه راه باید با جدیت دنبال شود.
بیشتر بخوانید ۴ روز هوای پاک سهم مشهدی‌ها از پاییز امسال
او با اشاره به اینکه فعالیت‌های برخی واحد‌های صنعتی ضروری بوده و قابل توقف نیست تصریح کرد: دراین خصوص می‌توان برای مدیریت در جابجایی زمان فعالیت در خصوص آن دسته از واحد‌هایی که ماهیت خروجی آن‌ها فصلی است، با اولویت بندی و ارائه راهکار مناسب ورود پیدا کرد.

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: متهم اصلی در آلودگی هوای کلانشهر مشهد همچنان خودرو‌های درحال تردد درسطح شهر است و با نظارت‌های پلیس راهور دراین خصوص منجر به صدور نزدیک به ۸۲ هزار فقره جریمه برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی، خودرو‌های دودزا، دارای پلاک تعمیری در شش ماهه نخست امسال شده است.

او در ادامه از افزایش روز‌های با هوای پاک از ۲۹ روز درسال ۹۸ به ۳۸ روز در سال ۹۹ خبر داد و افزود: مدیریت آلودگی هوا در برنامه آمایش راهبردی و به صورت نقشه جامع محیط زیست استان تدوین و در اولویت سیاست‌های کلان اجرایی استان قرار گرفته است.


انتهای پیام //ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا محیط زیست خودروهای دودزا دراین خصوص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، علی باقری اظهار کرد: ۵ حفار غیر مجاز در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی روستای خواجه آباد سرولایت نیشابور دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خراسان رضوی ادامه داد: حفاران غیرمجاز با یک دستگاه خودرو بودند که طی بازرسی از داخل خودرو دو دستگاه فلزیاب، بیل و کلنگ کشف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران یگان حفاظت شهرستان نیشابور و طبق دستور مقام قضائی، محتویات گوشی نامبردگان مورد بررسی قرار گرفت که تصاویری مرتبط با برخی جرایم در حوزه میراث فرهنگی کشف شد.

باقری گفت: برابر دستور مقام قضائی سه نفر از متهمان تا بررسی کامل روند پرونده به زندان قوچان روانه شدند.

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان