Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:40:29 GMT

اخلاص ویژگی بارز آیت‌الله مصباح‌یزدی بود

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۶۹۴۶

اخلاص ویژگی بارز آیت‌الله مصباح‌یزدی بود

ایسنا/فارس مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، به تبیین ویژگی‌های شخصیتی آن عالم ربانی پرداخت و تاکید کرد که اخلاق یکی از ویژگی‌های بارز او به شمار می‌رفت.

حجت‌الاسلام ‌محمد استوارمیمندی، در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، سردار شهید قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس، که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، آن سه را جزو اولیای حق دانست که حتی نام آنان هم سبب نصرت دین و برکت برای مردم می‌شود و گفت: این‌ها مجاهدانی بودند که جان و آبروی خود را بذل راه دوست کردند و مجاهدت آنان موجب شد تا دین خدا نصرت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دریافتی ایسنا، استوارمیمندی با بیان اینکه هر کشوری در دنیا شخصیتی مانند حاج قاسم داشت آن را به بزرگ‌ترین اسطوره تاریخ خود تبدیل می‌کرد، به تبیین ویژگی‌های مشترک حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله مصباح پرداخت و گفت: اخلاص برای خدا ویژگی مشترک این دو شخصیت بزرگ‌مرد بود، هر کس برای خدا کار کرد، خداوند به آن برکت داد. اگر رضایت خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهیم، محبوب دل‌ها خواهیم شد، آن‌کسی که برای خدا کار و مجاهدت کند اهل اخلاص است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با تأکید بر اینکه وقتی اخلاص پیدا کردیم خداوند نیز به کار ما برکت می‌دهد. اخلاص علامه مصباح ستودنی بود و فقط خدا و تکلیفی که خداوند برای ایشان گذاشته بود را می‌دید؛ شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی از شهرت فراری بودند، لذا به دنبال این نبودند که نامشان مطرح شود.

استوار میمندی، لازمه جهاد فی سبیل‌الله را شجاعت دانست و گفت: گاهی اوقات در این مسیر باید بذل جان، مال و آبرو کرد، کسی که شجاعت نداشته باشد نه حاضر است جان، نه مال و نه آبروی خود را به خطر بیندازد؛ یکی از بزرگ‌ترین الگوهای شجاعت حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای به دنبال تئوریزه کردن وحشت از تحریم و جنگ هستند، خطاب به سیاسیون گفت: برای رسیدن به قدرت چند روزه ترس از دشمن را بین مردم تئوریزه نکنید، امام(ره) فرمود «ما را از مرگ نترسانید، ما فرزندان عاشورا هستیم و ما را از تحریم نترسانید که فرزندان رمضان هستیم». طبق روایات امیرالمؤمنین علی(ع) هرکسی که جهاد فی سبیل‌الله را ترک کند، خدای متعال لباس ذلت را به او می‌پوشاند و گرفتار انسان‌های حقیر می‌کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز همچنین، بصیرت را یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک شهید سلیمانی و آیت‌الله مصباح دانست و گفت: پاسداری از دین، اخلاص، شجاعت و ولایت‌مداری از جمله دیگر ویژگی‌های مشترک این دو شخصیت والامقام بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس افزود: این دو شخصیت در مرحله اول ولیّ خدا را شناختند و سپس در پای آن مجاهدت کردند، همچنین در تبعیت از ولیّ خدا لحظه‌ای تردید نکردند، بصیرت نیز از لوازم هم‌پیمانی با ولی خدا است.

استوار میمندی همچنین فرا رسیدن ایام فاطمیه را تسلیت گفت و خواستار تبیین شاخصه‌های زندگی حضرت زهرا(س) شد و افزود: هر چه شاخصه‌های زندگی حضرت صدیقه(س) در این جامعه برجسته شود، جامعه رو به ارتقا و پیشرفت خواهد رفت؛ هنگامی که در زندگی بزرگان دینی خود نگاه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم این بزرگان زندگی پیشوایان دینی را مسیر زندگی خود قرار داده‌اند.

استوار میمندی با بیان اینکه نبی اکرم(ص) برای مسلمانان اسوه و الگو هستند، تصریح کرد: اهل‌بیت (ع) و حضرت زهرا(س) نیز این‌گونه بودند که الگو شدند؛ امروز در سوگ شخصیت‌هایی نشسته‌ایم که عشق آن‌ها به حضرت زهرا(س) چشم‌انداز زندگی آنان شده بود؛ یکی در سنگر جهاد علمی، دیگری در جهاد و مواجه با دشمن عمر خود را وقف کرد، یکی در مسیر علم‌آموزی، دانشمندپروری، تربیت عالمان ربانی، تبیین معارف دینی و پاسخ به شبهات شیطانی که ذهن جوانان ما را درگیر کرده بود و دیگری در سنگر مبارزه با دشمنان بشریت، استکبار و تکفیری‌ها، هر دو بذل جان کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری اینکه فضیلت جهاد در راه خدا بزرگ و ارزشمند است، گفت: حضرت علی(ع) در این رابطه فرمودند جهاد یکی از دروازه‌های بهشت است، خدای متعال آن را برای اولیای خاص خود گشوده است، توفیق جهاد در راه خدا شامل هرکسی نمی‌شود و این جهاد گاهی در سنگر علم و فرهنگ و گاهی در سنگر جنگ سخت و مبارزه فیزیکی با دشمن است.

وی همچنین با یادآوری حدیثی از امام صادق(ع) تأکید کرد: خاصیت عالمان شیعه این است که بر مرزهای فرهنگی استوار ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند دستگاه ابلیس مردم را از اردوگاه نور خارج کند. دستگاه پیچیده ابلیس در طول تاریخ به دنبال این بوده تا فرزندان آدم را از مسیر توحید و نورانیت خارج و منحرف کند و از همه ابزار خود استفاده کرده است، ابزاری که امروز در اختیار ابلیس قرار گرفته قابل‌مقایسه با دیروز نیست، مشاهده می‌کنیم امواج شبهات تولید و منتشر می‌شود.

استوار میمندی به تبیین وظایف علمای دینی در این عرصه پرداخت و افزود: وظیفه عالم دین این است که مرزبانی عقیدتی کند؛ چنانچه مرحوم علامه مصباح یزدی این‌گونه بود؛ ویژگی بارز ایشان آن بود که در مقابل بدعت‌ها و انحرافات ساکت نمی‌نشست و روشنگری می‌کرد، چه مبانی دینی و معرفتی و چه مبانی زیربنایی انقلاب مردانه می‌ایستاد و دفاع  می‌کرد، به‌گونه‌ای که مورد آماج حملات دشمن نیز قرار می‌گرفت.

عضو جامعه روحانیت شیراز خواستار توجه جامه علمی و جوانان کشور به مجموعه آثار مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی شد و تاکید کرد که در دوران به قدرت رسیدن جریان‌های بیمار سیاسی، آیت‌الله مصباح‌یزدی با نوشتن کتاب و سخنرانی به روشنگری اهتمام ورزید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی حوزه های علمیه فارس آیت الله محمدتقی مصباح یزدی آیت الله مصباح یزدی مدیر حوزه های علمیه استوار میمندی حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود.

طبق خبری که جماران منتشر کرده، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899778

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی