Web Analytics Made Easy - Statcounter

موحدی زاده با بیان اینکه شهرداری طی یکسال گذشته ۴۳۸ میلیارد تومان در بحث مقابله با کرونا هزینه کرده است، گفت: ۱۰ مصوبه نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان داشته‌ایم و در کنار این اقدامات، هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی ‌زاده» امروز(۱۵ دی) در یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای مشهد با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات امروز کلانشهرهاست و اثرات منفی بسیاری بر محیط زیست، سلامتی و اعصاب و روان شهروندان دارد، اظهارکرد: این مهم باید فراتر از یک مسئله و معضل شهری مورد توجه قرار گیرد و شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون مصوبات مختلفی در باب کنترل آلودگی هوا داشته که از جمله آنها می‌توان به برقی‌کردن اتوبوس‌ها، گسترش خطوط مترو و اصلاح هندسی معابر اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه برخی کارشناسان ریشه آلودگی هوا، بویژه در کلانشهرها را، رشد بی‌رویه جمعیت شهرنشینی و گسترش شهرها می‌دانند، افزود: برخی دیگر آلودگی هوا را ثمره رشد جمعیت، تولید خودروهای غیراستاندارد و عدم تناسب بین تعداد خودروها و معابر اعلام می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و تردد خودروهای دیزلی و گازوییلی نیز به معضل آلودگی هوا دامن زده و پدیده وارنگی هوا را به وجود آورده است که امیدواریم بتوان به منظور مقابله با این معضل، اقدامات بین بخشی بهتری را دنبال کرد.

 

موحدی زاده با اشاره به دغدغه‌مندی شورای پنجم برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: برهمین اساس با اعتبارات مناسب اختصاص یافته، سرانه فضای سبز مشهد طی ۳ سال گذشته از ۱۱ مترمربع به ۱۶ مترمربع افزایش پیدا کرده است.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۰ و نهایتا مهر ۱۴۰۰ کرونا به نحوی کنترل شود که دانش‌آموزان به راحتی مدرسه بروند و دانشگاه‌ها فعالیت خود را به صورت حضوری از سر بگیرند و زندگی هم به شرایط عادی بازگردد.

 

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد با مصوبات شورای شهر طی یکسال گذشته ۴۳۸ میلیاردتومان در بحث مقابله با کرونا هزینه کرده است، گفت: ۱۰ مصوبه نیز با اعتبار ۴۰ میلیاردتومان داشته‌ایم و در کنار این اقدامات، هزار میلیاردتومان از درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

 

موحدی زاده در خصوص واکسن کرونا نیز اظهارکرد: طبیعی است که در این خصوص به تولید داخلی تکیه کنیم ولی اگر امکان باشد از تکنولوژی های روز خارجی نیز میتوان برای سلامت جامعه بهره گرفت و تعصب بی‌جا نداشته باشیم.

 

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا جلسه علنی شورای شهر مشهد جلسه علنی اختصاص اعتبارات میلیارد تومان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کشف ۲۴۷ کیلوگرم حشیش در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اقدامی اطلاعاتی، یک محموله مواد مخدر را ردزنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی در اقدامی غافلگیرانه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد افیونی را در یکی از خیابان‌های شهر مشهد متوقف کردند.

وی افزود: در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از خودرو موردنظر ۵۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک متهم زن و یک متهم مرد تبعه خارجی را نیز دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان در بلوار توس، ۱۹۷ کیلوگرم حشیش را کشف کردند، تصریح کرد: در مجموع در این عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۴۷ کیلو گرم حشیش را کشف و دو متهم دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 748535

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است