Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدیث ژرفی در گفتگو با مهر با اشاره به گذشت هفته پژوهش اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی بود تا تولیدات علمی و فعالیت پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه، دانشجویان و دانش پژوهان مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن ارزیابی و بررسی نقاط ضعف و قوت مبنایی برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر فعالیت‌ها در سال آینده باشد.

مدیریت امور پژوهشی و فناوری مجتمع آموزش عالی اسفراین با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی با همکاری اعضا هیئت علمی و اساتید مدعو جهت آشنایی دانشجویان با نرم افزارهای کاربردی و فناوری‌های نو عنوان کرد: این برنامه‌ها جهت افزایش سطح علمی و پژوهشی دانشجویان برگزار شد و در ادامه نیز شاهد برگزاری این نشست‌ها در تمام طول سال خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود، امسال تمامی فعالیت‌های هفته‌ی پژوهش به صورت مجازی برگزار شد که برگزاری ۸ وبینار از موضوعات مختلف پژوهشی و صنعتی و دعوت از اساتید دانشگاه‌های فردوسی و صنعت نفت و همچنین دعوت از از دو صنعتگر برجسته کشوری جهت برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، برگزاری ۴ کارگاه با همکاری اعضا هیأت علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در زمینه‌های آموزشی و مهارتی و برگزاری مسابقه کتاب خوانی به صورت مجازی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در هفته پژوهش و فناوری سال جاری بود.

ژرفی با اشاره به اعلام فراخوان دریافت و بررسی پرونده‌های علمی و پژوهشی و معرفی پژوهشگران برتر در حوزه‌های علوم پایه و فنی و مهندسی بیان کرد: خوشبختانه پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط داوران استانی، مجتمع آموزش عالی اسفراین رتبه فن‌آور برتر استانی را از آن خود کرد.

مدیریت امور پژوهشی و فناوری مجتمع آموزش عالی اسفراین تصریح کرد: بر این اساس علی خرسند زاک به عنوان فن‌آور برتر استانی انتخاب شد و همچنین حامد نایب زاده و مهری السادات اکرامی کاخکی به عنوان پژوهشگران شایسته تقدیر مجتمع آموزش عالی اسفراین معرفی شدند؛ محمد حاتمی نیز به عنوان پژوهشگر برگزیده انتخاب شد.

وی با اشاره به شرکت در نمایشگاه مجازی هفته پژوهش و فناوری استان، افزود: در این نمایشگاه مجازی دستاوردها و امکانات پژوهشی مجتمع، طرح‌ها، محصولات پژوهشی و فن آورانه اعضا هیأت علمی، طرح‌ها و قراردادهای صنعتی مهم مجتمع و افتخارات کسب شده در معرض نمایش دانشجویان، اساتید و علاقه مند حوزه‌ی علم، پژوهش و فناوری قرار گرفت.

ژرفی با اشاره به راه اندازی سامانه پژوهشی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌ی پژوهش و فناوری دانشگاه اضافه کرد: تمام فعالیت‌های علمی و پژوهشی همکاران و اعضا هیأت علمی به صورت مدون و مستند در سامانه دانشگاه ثبت شده است که از مزایای این سامانه مستند سازی و گزارش‌گیری کلیه فعالیت‌های پژوهشی اعضا هیأت علمی، حذف بوروکراسی اداری در فعالیت‌های پژوهشی اعضا هیئت علمی، ثبت آنلاین انواع درخواست‌های پژوهشی و مشاهده و محاسبه به روز طرح‌های پژوهشی اعضا هیأت علمی می‌باشد.

مدیریت پژوهشی و فناوری مجتمع آموزش عالی اسفراین در انتها تکمیل و ارتقا سامانه‌ی پژوهشی دانشگاه و مستند سازی دستاوردهای پژوهشی مجتمع از ابتدای تأسیس تاکنون، تجهیز و تأمین امکانات آزمایشگاهی، انعقاد طرح‌های برون دانشگاهی با دانشگاه‌ها و صنایع کشور، رایزنی و بررسی شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی و نیازهای صنعتی و اقتصادی منطقه و تسهیل همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت و انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه، برگزاری کارگاه‌ها و نیازهای تخصصی برای افزایش دانش کاربردی، افزایش زمینه‌های همکاری با پارک‌های علم و فناوری و بررسی محدودیت‌ها و چالش‌های موجود و سعی در رفع آنها، برنامه‌ریزی و توسعه همکاری اعضا هیأت علمی در انتشار تالیفات و کتب ترجمه شده و همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌ها و صنایع منطقه جهت استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مجتمع بر اساس ضوابط مدون را از مهمترین اولویت‌ها، اقدامات و برنامه‌های پیش و روی حوزه‌ی پژوهش و فناوری مجتمع آموزش عالی اسفراین در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانست.

کد خبر 5113845

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته پژوهش دانشگاه بجنورد اسفراین قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا آلودگی هوا کرمانشاه بوشهر جبهه مقاومت عکس استانها گرگان شهرستان کرج خطبه های نماز جمعه مجتمع آموزش عالی اسفراین پژوهش و فناوری اعضا هیأت علمی پژوهشی اعضا فعالیت ها ی پژوهشی ی پژوهش طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد