Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@06:44:08 GMT

افزایش ۶.۸ درصدی اجاره بها در پاییز

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۷۲۴۴

افزایش ۶.۸ درصدی اجاره بها در پاییز

رویداد۲۴ یکی از بخش‌های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، بخش مسکن است. این بخش شامل زیر بخش‌های "اجاره بهای واحد‌های مسکونی" و "خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی" (تعمیرات جزئی واحد مسکونی: لوله کشی، گچ‌کاری، برق کاری، نصب ایزوگام و...) است.

بر اساس گزارش مرکز امار ایران، در فصل پاییز ١٣٩٩، شاخص قیمت اجاره بهای واحد‌های مسکونی در مناطق شهری، به عدد ۲۰۹ رسید که نسبت به فصل قبل (١٩٥.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٨)، ٦.٨ درصد افزایش داشته است.

در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٩.٠ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣.٩ درصد افزایش است.

درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.٤ درصد است که نسبت به فصل تابستان ١٣٩٩ (٢٨.٩ درصد)، ٠.٥ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.
بیشتر بخوانید: وام اجاره تا پایان بهمن پرداخت می‌شودبیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کرمانشاه با ٣٨.٦ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ١٢.٧ درصد افزایش است. به عبارتی خانوار‌های استان کرمانشاه به طور متوسط ١٠.٢ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های استان سیستان و بلوچستان ١٥.٧ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر۲۶ درصد است.

در استان چهارمحال و بختیاری (٣٢.٨ درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (١٣.٣ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد.

متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوار‌هایی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل پاییز ١٣٩٩ برابر با ۳۴درصد است. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اجاره بها مسکن مربوط به استان درصد افزایش اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرزتمرچین پیرانشهر، گفت: پارسال در مجموع ۸۹۰ هزار و ۷۶۵ مسافر ورودی و خروجی از این مرز تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۱۰۴ هزار و ۴۴۲ دستگاه ناوگان باری نیز از این مرز تردد داشتند که ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین پارسال ۹ هزار و ۱۳۷ دستگاه اتوبوس و ۴ هزار و ۷۲۲ دستگاه سواری از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی