Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از مدت‌ها مسابقات موتورسواری در ایران به صورت رسمی راه اندازی شد و یکی از قهرمانان این رشته با توقف قبل از خط پایان توجه همه را به خود جلب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقه موتورسواری دستجات آزاد جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صبح دیروز در پیست آزادی برگزار شد و یکی از حواشی قابل توجه این مسابقه حرکت ساسان اکبری یکی از موتورسواران مدعی و حرفه‌ای حاضر در پیست آزادی بود که قید قهرمانی و جایزه نقدی نفر اول مسابقات را زد و در نزدیکی خط پایان ترمز کرد!


این موتورسوار ایرانی که نفر برتر مسابقه تا چند متر مانده به خط پایان بود، برای اینکه به موتورسواران جوانتر انگیزه بدهد، ناگهان متوقف شد و به بقیه اجازه داد که زودتر از او از خط پایان عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اقدام ساسان اکبری مورد توجه حاضران در محل برگزاری مسابقات قرار گرفت و در نهایت کاپ اخلاق نیز از سوی مسئولان فدراسیون به او اهدا شد.


در همین رابطه با ساسان اکبری، قهرمان موتورسواری ایران به گفت و گو پرداختیم تا بعد از اولین مسابقه رسمی موتورسواری در ایران در سال 99 دلیل حرکت جوانمردانه و شاید کم نظیر او را جویا شویم. او در این باره به "ورزش سه" می‌گوید: «برای تماشاچیان تکراری شده بود که مدام اسم ساسان اکبری، مهدی جابری و غیره را بشنوند.من اینکار را کردم تا برای کسانی که تازه وارد این رشته شدند، ایجاد انگیزه کنم. برای من این اتفاق خیلی خوشایند بود و افتخار این را داشتم که قبل از خط پایان بایستم تا کسانی که جدید آمدند بتوانند روی سکو بروند.»


اکبری در پاسخ به این سوال که جوایز نفرات برتر این مسابقات چقدر بوده و آیا انگیزه ای نداشته که حداقل به این جایزه نقدی برسد، می افزاید: « جایزه نفر اول سه میلیون تومان، نفر دوم دو میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان بود. در تمام کلاسها این اتفاق افتاد. البته به من به خاطر حمایت از جوانها کاپ اخلاق تعلق گرفت. شاید جوایزی که داده می شود، رقم بالایی ندارد، اما طبق مصوبه و اساسنامه نمی توانستند بیش از این جایزه بدهند. به ما گفتند که یک اسپانسر می‌تواند هر چقدر که دوست دارد به شما جایزه دهد اما ما نمی توانیم بیشتر از این مبلغی پرداخت کنیم.»

 

 

 

 


این قهرمان موتورسواری با ذکر یک خاطره از رقیب این روزهای خود از اینکه چطور ایده توقف در چند متر مانده به خط پایان به ذهنش رسیده، می گوید: «مهدی جابری عملکرد خیلی خوبی در این رشته داشته و دارد و کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود، حالا که از او اسم آوردید اجازه دهید یک چیزی بگویم. سال 91 از لحاظ رکورد مهدی جابری خیلی از من بهتر بود و من در این ورزش نوپا بودم. آقای جابری که 14 سال است که دراین رشته کار می‌کند. شما فکرش را بکنید عین همین مسابقه‌ای که دیروز برگزار شد که من از همه برتر بودم، در سال 91 هم برگزار شد و مهدی جابری جایگاه دیروز من را داشت. او آخر از همه ایستاد و به همه فخر فروخت و بقیه را به تمسخر گرفت. آمد همه ما را گرفت و دورش را زد و با اختلاف هم اول شد. مستنداتش هم موجود است. همه هم چه قوی و چه ضعیف در این کلاس حضور داشتند ولی اکثرا ضعیف بودند و جابری هم اول شد. منظور من از این حرفها این است که مسابقه به کاپ و سکو نیست. اگر دیروز من از کاپم گذشتم فقط خواستم ایجاد انگیزه کنم. اگر هشت سال قبل جابری هم این کار را می‌کرد این موضوع برای من نه، برای همه جوانها باعث بالا رفتن روحیه می شد. من در مسابقه ای که جابری آن کار را کرد، سوم شد.م ما باید در ورزش حرفه ای و قهرمانی از خود گذشتگی داشته باشیم تا تعداد ورزشکاران زیاد و خانواده موتورسواری بزرگتر شود. مدام افراد تکراری را روی سکو نبینیم و اجازه دهیم 4 نفر جوانی که هزینه کردند ثمره اش را ببینند.»

 

موتورسواری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: موتورسواری خط پایان مهدی جابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران (عکس)

به گزارش ورزش‌سه، رقابت دو تیم قدیمی و ریشه‌دار فوتبال ایران که هر دو از مکتب شاهین بیرون آمده‌اند همچنان پر از حاشیه است و اخبار پیرامون آن با توجه به اتفاقاتی که در ورزشگاه آزادی رخ داده ادامه دارد.
در آخرین اظهارنظر درباره این مسابقه رضا فتاحی مصاحبه‌ای با سایت ورزش سه انجام داده و باشگاه پرسپولیس را به دلیل عدم برخورد با هواداران خودی مورد انتقاد قرار داده است.
در ادامه حواشی این مسابقه حالا بازیکنان تیم فوتبال سپاهان استوری مشترکی منتشر کرده‌اند و با توجه به هجمه هایی که علیه سپاهان با توجه به توهین یک هوادار منتسب به این تیم در ورزشگاه آزادی ایجاد شده، به حمایت از هواداران زن و مرد سپاهانی و مجموعه باشگاه پرداخته اند.

دیگر خبرها

  • چهارشنبه مشکوک آزادی
  • این مسابقه در تهران صفرصفر نمی‌شود!
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • توقف میلان مقابل جنوا در ماراتن گلزنی سن‌سیرو
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • روز غیرمنتظره آزادی مقابل پرسپولیس
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • ستاره‌های سپاهان پشت باشگاه و هواداران (عکس)