Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:38:59 GMT

«کاکل» آماده نمایش شد/ جشنی برای شکرگزاری

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۷۴۲۹

«کاکل» آماده نمایش شد/ جشنی برای شکرگزاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، مستند «کاکل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی ثابت شوکت‌آباد تولید شد.

«کاکل» مستندی ۲۸ دقیقه‌ای است که در استان خراسان جنوبی و شهر حضری دشت بیاض تصویربرداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند به مراسم کاکل که نوعی آیین شکرگزاری است، می‌پردازد که در آن مردم به شکرانه الطاف الهی دور هم جمع شده و جشنی برپا می‌کنند.

هادی ثابت درباره دلیل پرداختن به این موضوع گفت: آئین کاکل بسیار مهم و حیاتی اما رو به زوال است. سال‌هاست که تکنولوژی ما را از هم دور کرده و همه با هم غریبه‌ایم. به همین دلیل باید از این‌گونه آیین‌ها و فرهنگ‌های بومی به عنوان چراغ راه بهره ببریم تا بیشتر به هم نزدیک شویم. مردم در مراسم کاکل از خودگذشتگی کرده و فرهنگ احترام به عقاید مذهبی و آموزش آن به نسل بعد را تمرین می‌کنند.

وی درباره روند تولید این مستند توضیح داد: تصویربرداری مستند «کاکل» را خودم برعهده داشتم که ۱۸ روز زمان برد و صدابرداری آن را مجتبی والی‌نژاد انجام داده است.

مستند «کاکل» با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی تولید شده است.

کد خبر 5113820 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خراسان جنوبی قاسم سلیمانی جشنواره فیلم عمار تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جشنواره سردار آسمانی سینمای مستند برنامه تلویزیونی عکاسی آلبوم موسیقی شبکه پنج سیما نماهنگ حوزه هنری موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه امیردریادار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تیزپاز معاون برنامه‌ریزی شهردار، موضوعات فرهنگی و ورزشی باغ‌موزه دفاع مقدس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در روند این جلسه همچنین در مورد تجهیز محتوایی و محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس هم بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به وجود آرامگاه شهدای گمنام در این باغ موزه، اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های عمرانی تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس هم از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین شهردار تبریز در برنامه‌ای دیگر با همراهی شهردار منطقه ۲ از مراحل پایانی پروژه پردیس و رسانه رجایی شهر بازدید کرد.

بر اساس توضیحات شهردار منطقه ۲، این پروژه فرهنگی با تجهیز امکانات داخلی و محوطه سازی اطراف آن آماده افتتاح شده است.

در روند این بازدید شهردار تبریز به سرعت بخشی هرچه بیشتر احداث این پروژه فرهنگی تاکید کرد.

پردیس فرهنگ و رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه هر طبقه در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده و به همراه یک پارک بزرگ به عنوان یک مجموعه فرهنگی کم نظیر مورد استفاده اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090266

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی