Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای به هم‌حزبی‌های دموکرات خود در کنگره، جلسه مشترک روز چهارشنبه را چالشی بی‌سابقه توصیف کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، پلوسی در این نامه نوشت: «در طول این سال‌ها چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته‌ایم اما هیچ وضعیتی با دوره ریاست جمهوری [دونالد] ترامپ و بی‌احترامی او به خواست مردم، قابل قیاس نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلوسی در ادامه، برنامه قانون‌گذاران دموکرات در جلسه روز چهارشنبه کنگره را تشریح کرد: «اگر اعتراضی کتبی از سوی یک عضو مجلس نمایندگان و سنا صورت گیرد، در هر دو مجلس به طور جداگانه تا حداکثر دو ساعت مورد بحث قرار می‌گیرد. بلافاصله بعد از آن، اعضا حق صحبت در صحن جلسه را خواهند داشت. اگر هردو مجلس سنا و مجلس نمایندگان به رد شمارش آرای الکترال در آن ایالت رأی ندهند، اعتراض صورت گرفته رد می‌شود».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اینکه ممکن است آرای چند ایالت در جلسه مشترک روز ششم ژانویه مورد اعتراض قرار گیرد، احتمالاً اعلام نتیجه نهایی، تا نیمه شب به طول انجامد.

وی تأکید کرد در پایان این جلسه، «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور و «کامالا هریس» معاون او «به صورت رسمی»‌ به عنوان پیروز نهایی انتخابات شناخته خواهند شد.

پلوسی در این نامه، خطاب به دیگر دموکرات‌ها نوشت: «روز دوشنبه تصویر روشن‌تری از تعداد ایالاتی که مورد اعتراض قرار می‌گیرند خواهیم داشت. گزینه ما این نیست که از این جلسه برای بحث بر سر ریاست جمهوری ترامپ استفاده کنیم. از آنجا که شکی در پیروزی بایدن و هریس وجود ندارد، موفقیت ما در این است که مردم بیشتری را در آمریکا متقاعد کنیم به نظام دموکراتیک ما اعتماد کنند».

تا کنون حدود ۱۴۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و ۱۲ سناتور این حزب برای به چالش کشیدن آرای مجمع برگزینندگان در جلسه مشترک روز چهارشنبه اعلام آمادگی کرده‌اند.

«مایک پنس» معاون ترامپ و رئیس مجلس سنای آمریکا نیز که پیش‌تر گمانه‌زنی‌هایی درباره عدم حمایت وی از این طرح جمهوری خواهان به گوش رسیده‌ بود، نهایتاً سفرش به فلسطین اشغالی را لغو و اعلام کرد از تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات حمایت می‌کند.

310 310

کد خبر 1472886

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نانسي پلوسي جوزف بایدن انتخابات ریاست جمهوری امریکا مجلس نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن! / چرا در دانشگاه تک تیرانداز مستقر می‌کنید! + ویدئو