Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان گفت: هیچ کدام از طرح‌های در دست اجرای انتقال آب به استان کرمان به مرحله نهایی و استفاده مردم نرسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، محمد طاهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی یک الگوی بی‌نظیر است و رسانه‌ها در معرفی بیشتر این شهید بزرگوار رسالت سنگینی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری اقدام بسیار خوبی بود اما با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم گفت: پرداخت به موقع صورتحساب‌های آب توسط مردم می‌تواند کمک خوبی برای ما در اداره این امور باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه همچنان استان کرمان با مشکل شدید کم آبی روبه‌رو است افزود: هیچ کدام از طرح‌های در دست اجرا به مرحله نهایی و استفاده مردم نرسیده است.

وی با بیان اینکه همچنان با جابه‌جایی چاه‌های آب و کمک مردم در صرفه‌جویی، آب شرب مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنیم ادامه داد: هر سال از اول مهرماه برای تابستان سال آینده تلاش می‌کنیم و روستا به روستا جلساتی گذاشته می‌شود تا نیاز آبی استان احصاء شود.

طاهری با اشاره به اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم طرح‌های آبرسانی بزرگ به کرمان را مطالبه کنند و روند پیشرفت فیزیکی آن را بخواهند گفت: تا دو هزار و 500 متری روستایی در نزدیکی راور که متعلق به استان یزد است آب از استانی دیگر به یزد و این روستا رسیده اما مردم کرمان همچنان منتظر رسیدن آب به استان هستند.

وی با بیان اینکه انتقال آب از صفارود به شهر کرمان مشکل آب شرب شهر کرمان را در کوتاه مدت حل می‌کند و بسیار اهمیت دارد افزود: مردم جنوب استان کرمان هم بخشی از مردم همین استان هستند و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در سال‌های اخیر بالاترین خدمات به جنوب کرمان در آبرسانی به مردم داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه اگر آبی هم به کرمان بیاید این آب به مردمی می‌رسد که سال‌ها پیش از جنوب و سایر شهرستان‌ها به کرمان مهاجرت کردند گفت: سد جیرفت 170 میلیون متر مکعب در شرایط امروز آب دارد و هنوز یک قطره آب پشت سد صفارود جمع نشده است.

وی با بیان اینکه حق آبه کشاورز باید پرداخت شود و ما مخالف آن نیستیم اما نباید یکطرفه به قضیه نگاه کرد افزود: انشعابات غیرمجاز در حاشیه شهرها نیز وجود دارد و ما یک آب تولیدی داریم که کنتور آنلاین دارد و میزان آب ورودی مشخص است.

طاهری با اشاره به اینکه شمال استان کرمان پرت آب حدود 18 تا 20 درصدی دارند یعنی این مقدار آب تولید می‌شود اما پولی از بابت آن نمی‌گیریم گفت: پرت آب استان کرمان در حوزه شهری حدود 30 درصد است.

تغییر موضع استاندار کرمان در انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود/ آیا پروژه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف می‌شود؟طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران‌ ـ ‌3| آیا ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس مردم تشنه استان کرمان را سیراب می‌کند؟/هنوز مردمان کویر روزها به انتظار تانکر آبرسان می نشیننداستاندار کرمان: پروژه انتقال آب از هلیل‌رود با 70 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل نمی‌شود

وی با بیان اینکه هزار لیتر بر ثانیه کسری آب شرب شهر کرمان در تابستان است و شهر کرمان در تابستان سال آینده با کمبود شدید آب روبه‌رو است افزود: کیفیت آب شهر کرمان خوب است و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهر کرمان 3 هزار و 116 میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری آن است که سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در پروژه فاضلاب شهر کرمان تاکنون 433 میلیارد تومان هزینه شده و 235 کیلومتر آن تاکنون اجرایی شده که در حال حاضر و در مجموع 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان شرکت آب و فاضلاب استان کرمان استان کرمان پیشرفت فیزیکی انتقال آب شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ او امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ آقای قناد امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی