Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سالانه افراد زیادی در دنیا هستند که از به دلایل مختلفی از شهر یا کشور خود به یک شهر یا کشور دیگر مهاجرت می کنند. برای متقاضیان مهاجرت بسته به کشور مقصدی که انتخاب می کنند راه های مختلفی وجود دارد که فرد باید با توجه به شرایطی که دارد و توانایی های فردی خود یکی از این راه ها را انتخاب کند و در مسیر آن قدم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آن جایی که در سال های اخیر درخواست مهاجرت به کشور های پیشرفته ای چون ترکیه بسیار زیاد شده است مسئولین این کشور قوانین جدیدی برای مهاجران وضع کرده اند و افراد مستلزم رعایت این قانون و قواعد هستند تا بتوانند اقامت ترکیه را دریافت کنند.
برای آشنایی با قوانین کشور ترکیه برای اخد پاسپورت یا اقامت این کشور می توانید از کارشناسان شرکت شایان مشاوره بگیرید تا در بین هزاران روشی که برای مهاجرت وجود دارد به صرفه ترین و مناسب ترین روشی که متناسب با شرایط شما است را خدمتتان معرفی می کنند تا با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان پاسپورت این کشور را دریافت کنید. مشاوران مجموعه شایان از اولین قدم تا آخرین قدم که اخذ پاسپورت ترکیه است به عنوان همراهی مطمئن در کنار شما هستند تا شما را در این مسیر همراهی کنند و از هدر رفتن هزینه و زمان شما جلوگیری کنند.
آشنایی با کشور ترکیه و نحوی دریافت اقامت
همان طور که می دانید ترکیه یک کشور توریستی با جاذبه های گردشگری فراوانی است که سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این جاذبه ها به شهر های مختلف ترکیه سفر می کنند. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا است که عموم مردم آن به زبان ترکی صحبت می کنند اما دارای مدارس و دانشگاه های بین المللی است که زبان اصلی این مدارس انگلیسی است که تمامی دروس و سر فصل مطابق با سیستم آموزشی کشور های پیشرفته غربی مانند آمریکا و کانادا است به همین دلیل مدارس بین المللی این کشور همگی دارای سطح های بسیار بالایی به لحاظ علمی هستند.
اگر شما هم قصد مهاجرت دارید اما راجع به انتخاب کشور مقصد مردد هستید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا از مزایای فراوانی که اخذ پاسپورت ترکیه برای شما دارد مطلع شوید.
مزایا اخذ اقامت ترکیه
کشور ترکیه با وجود پیشرفت های فراوانی که در سال های اخیر داشته به یک کشور متمدن اروپایی شبیه شده است که در نزدیکی ایران قرار دارد یعنی شما با دریافت اقامت این کشور می توانید تجربه یک زندگی متمدن و اروپایی را در این کشور داشته باشید بدون آن که مجبور باشید هزینه های هنگفت زندگی در کشور های گران و پر هزینه اروپایی را متحمل شوید.
از دیگر مزایای این کشور می توان به عدم نیاز به ویزا برای شهروندان ایرانی و دین و فرهنگ مشترک این کشور با ایران اشاره کرد.
لازم به دکر است که هزینه های زندگی در شهر های مختلف این کشور متفاوت است که شما می توانید بسته به بودجا خود در یکی از شاخه های این کشور سرمایه گذاری کنید تا بتوانید یک زندگی ایده آل در ترکیه برای خود رقم بزنید.
اقتصاد و صنعت این کشور در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است که مقام داران این کشور از ادامه این روند و پیشرفت بیشتر این کشور خبر داده اند.
روش های اخذ اقامت ترکیه
برای مهاجرت به این کشور و اخذ پاسپورت ترکیه راه های مختلفی وجود دارد که تعدادی از آن ها که بیشترین درخواست را بین مهاجرین داشته را برای شما شرح می دهیم:
درخواست اخذ اقامت به صورت تحصیلی درخواست اخذ اقامت به صورت پناهندگی درخواست اخذ اقامت به صورت به واسطه همسر، ازدواج درخواست اخذ اقامت با سرمایه گذاری مانند خرید ملک و درخواست اخذ اقامت به صورت کاری مانند راه اندازی یک کسب و کار درخواست اخذ اقامت به واسطه تولد رد این کشورشما می توانید بسته به شرایط خود با کمک یک فرد خبره در حوزه مهاجرت یکی از این روش ها را انتخاب کرده و درخواست خود را ثبت کنید.
هزینه های زندگی در ترکیه چگونه است؟
همان طور که می دانید محاسبه هزینه های زندگی یکی از فاکتور های مهمی است که هر فردی قبل از مهاجرت باید به آن توجه کند چرا که هزینه های جاری هر فرد مانند هزینه های رفت و آمد، خورد و خوراک، مسکن، تفریحات و .... در هر شهری متفاوت است به همین دلیل توصیه می شود قبل از ثبت درخواست خود هزینه های جاری کشور مقصد را بررسی کنید و آن را با کشور فعلی خود مقایسه کنید تا بتوانید برنامه ریزی درستی برای زندگی خود داشته باشید. به عنوان مثال طبق برآورد هایی که ما از کردیم میانگین هزینه هر نفر برای زندگی در شهر آنکارا ترکیه بین 400 تا 500 دلار می باشد که این عدد در شهر های مختلف می تواند متفاوت باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اخذ پاسپورت کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، سهم اعتبارات دستگاه‌های اصلی بخش فرهنگ و هنر نسبت به مصارف بودجه عمومی دولت در حدود هشت‌دهم درصد است. بیشترین افزایش اعتبار دستگاه‌های اصلی بخش فرهنگ و هنر، مربوط به «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» است که حدود ۲۶۶ درصد نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲، در مجموع اعتبارات رشد داشته است.

 این گزارش به تحلیل و توصیف داده های لایحه بودجه، اعتبارات هزینه ای، تملک دارایی های سرمایه‌ای و اختصاصی دستگاه‌های اصلی مربوط به بخش فرهنگ و هنر در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و مقایسه آن با اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۲ و اعتبارات ردیف‌های متفرقه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و همچنین بررسی سنجه‌های عملکرد خروجی‌های اصلی دستگاه‌های سیاستگذار در بخش فرهنگ و هنر می‌پردازد.

* بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر

 دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (۱۴): بخش فرهنگ و هنر» بیان می‌کند که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ طبق اصلاحات انجام شده در ماده (۱۸۲) آیین‌نامه داخلی، در دو بخش به مجلس تقدیم شد؛ بخش اول شامل ماده واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، تراز‌های عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه بود که دولت به‌صورت رسمی در اوایل سال ۱۴۰۲ تقدیم مجلس کرد، اما بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه در ابتدای سال ۱۴۰۳ اعلام وصول شد و لازم است بررسی این بخش به‌همراه جداول و پیوست‌های منتشر شده، صورت گیرد. 

این گزارش مطرح می‌کند که موضوع هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در راستای بند الحاقی مشابه در برنامه هفتم توسعه، استفاده از ظرفیتی است که دولت از آن به‌منظور اجرای احکام حوزه فرهنگ در برنامه هفتم، بهره برده است و تلاش کرده تا با درج حکم مربوطه و برآورد اعتبارات آن در لایحه بودجه سالیانه، حکم مذکور در برنامه هفتم را اجرا کند.

در این گزارش آمده است که جدول برآورد هزینه‌کرد ۱ درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری برای اولین بار به‌منظور تفصیل بند «ب» تبصره «۱۳» قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش دوم لایحه درج شده است که به‌نظر می‌رسد طراحی چنین جدولی به‌منظور طراحی هزینه‌کرد این بند و همچنین استناد هر ردیف به مواد برنامه هفتم توسعه، اقدام مطلوبی، خصوصاً در این بند باشد. 

* حذف مکان مقایسه وضعیت اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای 

این گزارش ادامه می‌دهد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، برخلاف لوایح سال‌های گذشته، جدول وضعیت اعتبارات فصل فرهنگ و هنر در لایحه بودجه به‌کلی حذف شده است و امکان مقایسه وضعیت اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و مجموع آنها از بین رفته است؛ همچنین این امر باعث شده امکان مقایسه سهم هر فصل از امور نیز از بین برود و نیز نتوان سهم امور مختلف ازجمله امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری را نسبت به سایر امور ده‌گانه ارزیابی کرد. همچنین در ردیف‌های متفرقه درخصوص اعتبارات در نظر گرفته شده، بعضاً ابهامی که در نحوه هزینه‌کرد وجود دارد باید برطرف شود. ازاین‌رو، باید دستگاه یا دستگاه‌های مرتبط و ابعاد اجرایی آن تا حد لازم شفاف شود.

* کلی و مبهم بودن سنجه‌های عملکرد خروجی‌های اصلی دستگاه‌های سیاستگذار در بخش فرهنگ و هنر 

در این گزارش مطرح می‌شود که درخصوص سنجه‌های عملکرد خروجی‌های اصلی دستگاه‌های سیاستگذار در بخش فرهنگ و هنر که بعضاً اقدامات و سنجه‌ها بسیار کلی و مبهم است و در عمل سنجش و ارزیابی مشخص و شفاف از عملکرد دستگاه را امکان‌ناپذیر می‌کند که به تدقیق و جزئی‌تر شدن و در مواردی جهت‌گیری کیفی نیاز است. از‌سوی‌دیگر، با توجه به اینکه لایحه بودجه باید با هدف تحقق سالیانه بخشی از برنامه توسعه باشد، اما در اقدام‌ها و سنجه‌های تعیین شده در لایحه بودجه برای دستگاه‌های سیاستگذار، کمتر رد مشخص و واضحی از احکام برنامه هفتم توسعه (به‌ویژه جدول اهداف کمی ذیل ماده (۷۴) برنامه) وجود دارد و باید تا این موضوع نیز اصلاح شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش بیان می‌کند که مجموع اعتبارات دستگاه‌های اصلی بخش فرهنگ و هنر در قانون بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۷۷.۳۲۰.۰۱۸ میلیون ریال بوده که در برآورد سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۲۱۸.۹۸۲.۳۳۶ میلیون ریال افزایش یافته و حدود ۱۸۳ درصد رشد پیدا کرده است. 

این گزارش توضیح می‌دهد که دلیل عمده افزایش مجموع اعتبارات بخش فرهنگ و هنر به افزایش اعتبارات اختصاصی دستگاه‌های «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، «سازمان امور سینمایی و سمعی-بصری» و «حوزه هنری انقلاب اسلامی» موضوع یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی بر می‌گردد. در لایحه بودجه سهم اعتبارات دستگاه‌های اصلی این بخش نسبت به مصارف بودجه عمومی دولت در حدود هشت‌دهم (۰.۷۷) درصد است. 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • پشیمانم!
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع