Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع جشنواره تئاتر فجر، یک بخش دیگر با فراخوانی جدا به این رویداد اضافه شد.

 طبق اعلام حسین مسافر آستانه – دبیر - سی‌ونهمین دوره جشنواره تئاتر فجر از 11 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و امروز 15 دی‌ماه در حالی که کمتر از یک ماه تا آغاز کار این جشنواره باقی مانده، فراخوان جدید و مجزایی برای بخش هنر بدن و حرکت منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخش قرار است همزمان با برپایی جشنواره فجر در تهران، در جزیره کیش که شرایط مساعدتری هم از نظر شیوع کرونا دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

این بخش که به طور «ویژه» و با مدیریت یاسر خاسب در جشنواره گنجانده شده، با مشارکت یک مجموعه فرهنگی و حمایت معاونت فرهنگی – اجتماعی منطقه آزاد کیش برپا خواهد شد و طبق فراخوانی در دو بخش تک نفره(سولو) و دو نفره(دوئت) از متقاضیان دعوت به ثبت نام کرده است.

اضافه شدن یک بخش دیگر به جشنواره تئاتر فجر در زمان کم باقی مانده تا شروع این رویداد اگرچه بخاطر شرایط ویژه امسال می‌تواند قابل توجیه باشد، اما با توجه به تاکید مدیران هنری در چند سال قبل مبنی بر داشتن یک آیین‌نامه مشخص برای رویدادهای هنری فجر، مشخص نیست هر کدام از بخش‌های درنظر گرفته شده در رویداد امسال چه سرنوشتی در آینده خواهند داشت!

هنرمندان علاقه مند به حضور در این بخش می‌توانند فایل تصویری اجرای خود را تا 25 دی 99 به همراه مشخصات کامل به نشانی الکترونیکی 39fadjrtheaterfest@gmail.com ارسال کرده یا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه 11 تا 21 بهمن 99 برگزار می‌شود. نشانی سایت جشنواره www.fitf.ir است.

فراخوان بخش ویژه «هنر بدن و حرکت»

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در راستای توجه به گونه‌های مختلف اجرایی تئاتر و با توجه به گسترش اقبال جوانان خلاق عرصه هنر نمایش به شیوه‌های نوین اجرایی مبتنی بر هنر بدن و حرکت با مشارکت مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس و حمایت معاونت فرهنگی-اجتماعی منطقه آزاد کیش بخش ویژه «هنر بدن و حرکت» را برگزار می‌کند.

اهداف و رویکردها:

- توجه به ارتباط تنگاتنگ جنبه‌های مختلف اجراهای فیزیکال در بیان مفاهیم جسمی و روحی انسان

- توجه به تقویت هنر بدن اجراگر به عنوان ابزار جسورانه و موثر در هنر نمایش

- بسترسازی زمینه‌های بروز استعدادهای خاص و خلاق در مواجهه با اتفاق

- حمایت از ذهن پویا در آفرینش، طراحی و بداهه‌پردازی حرکتی در قالب محصولی هماهنگ و گویا

شرایط و ضوابط:

هنرمندان فعال در گونه‌های مختلف تئاتر فیزیکال می‌توانند آثار نمایشی خود را که با تکیه و تاکید کامل بر شاخصه‌های این گونه نمایشی تولید و آماده شده است را با شرایط زیر جهت حضور در این بخش ارائه نمایند.

الف: رویکرد اصلی این بخش استفاده از قابلیت‌های فراگیر و دراماتیک بدن در ارائه مفاهیم و بیان اجرایی است

ب: آثار ارسالی می‌توانند به صورت اجراهای تک‌نفره (سولو) و یا دونفره(دوئت)باشند.

ج: متقاضیان حضور در این بخش ضروری است نسخه تصویری اثر نمایشی خود را(حداقل 5 و حداکثر 10 دقیقه) جهت ارزیابی و انتخاب به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

شیوه‌های ارسال آثار:

متقاضیان می‌توانند به یکی از دو روش زیر اقدام نمایند:

- ارسال فایل تصویری به همراه مشخصات کامل متقاضی به نشانی الکترونیکی: 39fadjrtheaterfest@gmail.com

- ارسال یا تحویل حضوری 3 نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری اثر به همراه مشخصات کامل متقاضی به نشانی دبیرخانه جشنواره فجر حداکثر تا تاریخ 25 دی‌ماه 1399

در این بخش حداکثر 15 اثر نمایشی پذیرفته خواهد شد که به آثار راه‌یافته به مرحله نهایی حداقل 40 میلیون ریال و حداکثر 70میلیون ریال به عنوان کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.

نکته1: این بخش همزمان با برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه «آوای خلیج فارس» جزیره کیش برگزار خواهد شد.

نکته2: ستاد برگزاری میزبان گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود.

نکته3: هیات داوران این بخش پس از ارزیابی آثار حاضر در مرحله نهایی به برگزیدگان جوایزی را به شرح زیر اهدا خواهد کرد:

- کارگردان (تقدیر و برگزیده)

- اجراگر (تقدیر و برگزیده)

- اثر برگزیده

گاه شمار:

- مهلت ارسال آثار اثر (نسخه تصویری) تا25 دی ماه 1399

- اعلام نتایج و معرفی آثار برگزیده تا 1 بهمن‌ماه 1399

- همزمان با ایام برگزاری جشنواره در جزیره کیش/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر هنر بدن و حرکت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر