Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:58:06 GMT

۸۰ درصد موز مصرفی یزد وارداتی است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۸۰۹۶

۸۰ درصد موز مصرفی یزد وارداتی است

گروه استان‌ها - رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات استان یزد گفت: کاهش واردات علت افزایش قیمت موز است. - اخبار استانها -

حسین مشرف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: میوه به اندازه کافی موجود است ولی عرضه میوه در بازار نسبت به سال پیش کمتر شده به همین دلیل قیمت‌ها پائین نیستند.

وی گفت: از یک طرف میوه‌های سردرختی در سالِ کم باردهی بودند و زمینها محصولات کمتری داشتند و از طرف دیگر صادرات موجب افزایش قیمت بازار میوه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات استان یزد تشریح کرد: استان یزد تولیدکننده مرکبات نیست و قیمت مرکبات در یزد هماهنگ با دیگر شهرستان‌ها به طور سراسری نرخ‌گذاری شده و این نرخ‌گذاری بگونه‌ای است که میوه شهر تأمین شود.

وی با اشاره به گرانی بذر, کود و سم بیان کرد: افزایش مواد اولیه کشاورزی برای کشت و برداشت محصول, حقوق کارگران, کرایه حمل و نقل و بسته‌بندی در طول یک سال گذاشته بر افزایش قیمت بازار میوه تأثیرگزار بوده است.
مشرف گفت: پرتقال واشنگتنی کیلویی 16 هزار تومان, پرتقال جیرفتی 7 هزار و 500 تومان تا 5 هزار تومان و پرتقال تامسون شمال از 4 هزار تومان تا 6 هزار تومان در میادین به فروش می‌رسد.

وی قیمت نارنگی را از کیلویی 12 هزار تومان تا 6 هزار تومان, سیب زرد درختی 13 هزار تومان تا 5 هزار تومان, سیب قرمز 12 هزار تومان تا 4 هزار تومان, گلابی 23 هزار تا 15 هزار تومان و لیموشیرین را از 10 هزار تا 5 هزار تومان اعلام کرد.

مسئول این اتحادیه با اشاره به اینکه 80 درصد موز مصرفی کشور از واردات تامین می‌شود بیان کرد: تنها 20 درصد موز داخل کشور تولید می‌شود که از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

تقاضای خرید میوه در بازار همدان کاهش یافته استقیمت انواع میوه، حبوبات، گوشت و مرغ در سمنان؛ دوشنبه 15 دی‌ماه + جدولگَرد فراموشی بر میدان عرضه میوه یاسوج؛ آیا دلالان بازهم مانع راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار می‌شوند؟

وی گفت: با کاهش واردات موز, این میوه کمتر به بازار عرضه شده و با قیمت 30 تا 35 هزار تومان برای موز خارجی و 23 تا 28 هزار تومان برای موز هندی در میادین فروخته می‌شود.

مشرف گفت: صیفیجات در چند هفته گذشته تغییر قیمتی نداشتند و در حال حاضر سیب زمینیِ انباری 2 تا 3100 هزار تومان, سیب زمینی تازه جنوب 4هزار تا 5 هزار و 500 هزار تومان, گوجه فرنگی 3 هزار تا 6 هزار تومان, پیاز کهنه یک هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان هزار و پیاز نو 4 هزار تا 5 هزار تومان در اختیار فروشندگان میادین میوه و تره بار قرار دارد.

انتهای پیام/ 784/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تا 5 هزار تومان هزار تومان هزار و 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت

ایتنا - تحلیلگران ادعا کردند که بیت‌کوین در بالاترین سطح خود قرار دارد و می‌تواند تا سطح ۴۲هزار دلار سقوط کند.
تحلیل‌های اخیر کارشناسان برجسته ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر بین ۶۳هزار تا ۶۱هزار دلار نوسان دارد و ممکن است برای رکود قابل توجه آماده باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تحلیلگران این حوزه، در مورد بالا بودن احتمالی بازار که می‌تواند منجر به اصلاح قیمت تهاجمی شود، هشدار می‌دهند. همچنین یکی از تحلیلگران حوزه رمزارزها (DonAlt) نگرانی خود را در مورد آزمون‌های تکراری محدوده قیمت پشتیبانی ۶۳هزار تا ۶۱هزار دلار ابراز کرد.

این تحلیلگر گفت: بیت‌کوین به همان سطح قبلی بین ۶۳هزار  تا ۶۱هزار دلار بازگشته است. هرچه بیشتر این سطوح تکرار شود احتمال شکستن آن بیشتر است.
او پیش‌بینی کرد که حتی سرمایه‌گذاران صعودی نیز آماده سقوط به سطوح پایین‌تر از ۵۲هزار دلار یا ۴۶هزار دلار هستند.

کریپتوکارنسی نوشت، رضایت در بازار کریپتو اغلب پس از دوره‌های طولانی افزایش قیمت، ظاهر می‌شود، جایی که سرمایه‌گذاران بیش از حد خوش‌بین هستند و ریسک‌های بالقوه را نادیده می‌گیرند. این احساسات می‌تواند هوشیاری بازار و حجم معاملات را کاهش و آسیب‌پذیری در برابر اصلاحات ناگهانی بازار را افزایش دهد و معتقدم تا زمانی که خلاف این مورد ثابت یا تا زمانی که ۶۸ هزار دلار بازپس گرفته شود یا محدوده از دست رفته دوباره بازگردد، بازار همچنان در همین مسیر است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۸۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۰۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۸ میلیارد دلار است که ۰.۵۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹ میلیارد دلار است که  ۹.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۵۸ میلیارد دلار است که ۸۹.۹۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۶۳۳.۳۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۵ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۹۷.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۷ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۶۲   دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۷۴ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۷۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۰۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۲۸ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۴۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۳۷ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۳۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۳۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۶ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۰.۵۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها