Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه سال آینده حذف خواهد شد که این کار برای کمک به دولت است.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رحیم زارع در نشست خبری امروز درباره مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: مصوبه امروز کمیسیون تلفیق درباره تبصره ۱ درآمد‌های نفتی بود و بر اساس یکی از مصوبات، سهم دولت از منابع حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی تا سقف یک میلیون بشکه ۶۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد، سهم صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد و سهم وزارت نفت برای سرمایه گذاری ۱۴.۵ درصد است.

وی بیان کرد: همچنین در صورتی که فروش نفت بیش از یک میلیون بشکه و تا سقف ۱.۵ میلیون بشکه باشد، سهم دولت از آن ۴۷.۵ درصد، سهم صندوق توسعه ملی ۳۸ درصد و ۱۴.۵ درصد هم سهم وزارت نفت است و البته ۴۷.۵ درصد سهم دولت برای بازپرداخت بدهی آنان به صندوق توسعه ملی است که آن را در جلسه کمیسیون تلفیق تصویب کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: همچنین در صورتی که میزان فروش نفت بیش از ۱.۵ میلیون بشکه و تا سقف ۲.۳ که دولت مدعی فروش آن است، باشد سهم دولت را ۴۷.۵ درصد گذاشتیم تا صرف معیشت و سلامت مردم شود.

زارع با بیان اینکه در مجموع درآمد‌های دولت را از منابع حاصل از صادرات نفت ۲۳۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم، گفت: این در حالی است که در لایحه پیشنهادی دولت منابع حاصل از صادرات نفت ۱۹۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود و ۳۰ هزار میلیارد تومان هم ما به عنوان دارایی‌های مالی در اختیار دولت قرار دادیم.

وی افزود: همچنین در لایحه بودجه برای پیش فروش اوراق نفتی ۷۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ما این موضوع را در تبصره ۴ آوردیم، چرا که دولت تقریباً ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق را در لایحه پیش بینی کرده بود و ۵۳ هزار میلیارد تومان هم در تبصره ۴ آورده بود و نسبت به سال گذشته که ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بود، برای سال ۱۴۰۰، ۲۴۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: همچنین در صورتی که فروش نفت بیشتر از ۱.۵ میلیون بشکه باشد، صرف معیشت، سلامت، حمایت از تولید و طرح‌های تملک دارایی حمل و نقل می‌شود.

زارع اظهار داشت: همچنین ما یک اختیار به دولت دادیم که برای کنترل نرخ ارز در سامانه مبادلات الکترونیکی ۲ درصد زیر نرخ این سامانه بفروشد.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده ۴ نرخ ارز پیش بینی شده است که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی و ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی را در نظر گرفته بود و در قالب حکم در تبصره‌های ۱ و ۴ می‌خواست این اجازه را بگیرد که در سامانه ETF آن چیزی که نرخ بازار است را بفروشد که ما در مجلس نرخ ارزی را اضافه نکردیم و فقط محاسبات ما در مجلس بر اساس آن نرخ ۱۷۵۰۰ تومانی بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مردم بدانند آن مابه التفاوتی که برای ارز رانتی ۴۲۰۰ تومانی و مابقی قیمت‌ها وجود داشت ما می‌خواهیم آن را در حوزه‌های معیشت، اشتغال و سلامت بیاوریم.

زارع گفت: ارز رانتی و چندنرخی فسادزا بود و عده‌ای هم از این ارز استفاده و بهره‌های چند ده هزار میلیارد تومانی می‌بردند که دستشان برای سال آینده کوتاه می‌شود و این تصمیم مجلس شجاعانه و به نفع منابع عمومی کشور، معیشت، اشتغال و تولید خواهد بود.

وی اعلام کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات بودجه سال آینده حذف خواهد شد که این کار برای کمک به دولت است و موجب گرانی نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم زارع کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بودجه 1400 سخنگوی کمیسیون تلفیق کمیسیون تلفیق بودجه هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی میلیون بشکه سال آینده سهم دولت پیش بینی ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۶۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان (۱.۱۴ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۷۹ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۹ تومانی به ۸۷۹ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ تومانی (۱.۱۵ درصد) به ۸۶۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷۶ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۶۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۴.۰۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۲.۷۴ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟