Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:35:40 GMT

صدور ۷ سال زندان برای نخست وزیر اسبق الجزایر

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۸۴۳۳

صدور ۷ سال زندان برای نخست وزیر اسبق الجزایر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشروق الجزائر، دادگاه ویژه مبارزه با جرایم مالی و اقتصادی در منطقه «سیدی امحمد» در شهر الجزیره، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) احکام خود در حق متهمان پرونده معروف به «بن فسیح» را صادر کرد جایی که «احمد اویحیی»، نخست وزیر اسبق این کشور به تحمل هفت سال زندان و پرداخت یک میلیون دینار (بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دلار) غرامت مالی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه ویژه مبارزه با جرایم مالی و اقتصادی سیدی امحمد همچنین «عمار غول» و «عبدالغنی زعلان»، وزرای اسبق حمل و نقل و کارهای عمومی الجزایر را به تحمل سه سال زندان و پرداخت یک میلیون دینار غرامت مالی محکوم کرد.

همچنین «محمد بودربالی»، استاندار پیشین استان «سکیکده» در شمال شرق این کشور به تحمل پنج سال زندان و پرداخت یک میلیون دینار غرامت مالی و دو تن از استانداران اسبق این استان ساحلی به نام های «فوزی بن حسین» و «درفوف حجری» نیز به تحمل دو سال زندان و پرداخت غرامت مالی مشابه محکوم شدند.

لازم به ذکر است که اویحیی در دوران زمامداری «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهوری سابق الجزایر، در چهار دوره مختلف، به عنوان نخست وزیر این کشور فعالیت کرد و سابقه تصدی وزارت دادگستری به مدت سه سال را نیز در کارنامه دارد.

کد خبر 5113960

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد اویحیی الجزایر دادگاه قاسم سلیمانی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا لبنان روسیه افغانستان عربستان سعودی ابو مهدی المهندس جو بایدن سال زندان و پرداخت غرامت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو، ۲ نفر از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهمان دستگیر شدند و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند.

عتباتی افزود: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده، بزه ارتکابی توسط متهمان را محرز و هر یک از آنان را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد