Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهر رشت به‌عنوان شهر ملی هنرهای سنتی ایران با محوریت رشتی‌دوزی موفق به دریافت گواهینامه شهرهای ملی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، روستاهای ارده شهرستان رضوانشهر با محوریت شال‌بافی، جیرده شهرستان شفت با محوریت سفال، عنبران شهرستان آستارا با محوریت گلیم‌بافی، شالمای شهرستان ماسال با محوریت چوب‌تراشی و شهر رشت نیز به‌عنوان شهر ملی هنرهای سنتی ایران با محوریت رشتی‌دوزی موفق به دریافت گواهینامه شهرهای ملی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان ظهر امروز در مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستا‌های ملی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: امروز با تلاش‌های هدفمند مدیران حوزه گردشگری و صنایع دستی ایران توانست به لحاظ ثبت جهانی روستاها و شهرها ممتاز از کشور‌های دیگر باشد.

ارسلان زارع با بیان اینکه آثار هنری ارزشمند گیلان زمینه جدب گردشگران به این استان را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر صنایع‌دستی و گردشگری از رسته‌های مهم اشتغال و معیشت مردم گیلان بوده است.

خانه‌های قدیمی رشت پلاک‌کوبی می‌شودبرنامه‌های روز رشت به‌صورت مجازی برگزار می‌شودضرورت مقابله جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در رشت؛ رفع آلودگی‌ «زرجوب» و «گوهررود» نیازمند اقدام جهادی است

وی به ثبت ملی چهار روستای گیلان از مجموع 16 روستای ثبتی کشور در امسال خبر داد و گفت: روستا‌های ارده رضوانشهر با محوریت شال‌بافی، جیرده شفت با محوریت سفال، عنبران آستارا با محوریت گلیم‌بافی، شالمای شهرستان ماسال با محوریت چوب‌تراشی گامی مهم و ارزنده‌ای است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی شناخته شده است گفت: ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد شهرستان رودسر در حوزه چادرشب ‌بافی نیز تلاش قابل تقدیر دیگری است که ضمن تقویت همدلی در مردم آن روستا، زمینه توسعه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه گردشگری بیان کرد: قصد داریم اقدامات نرم‌افزاری این بخش را تقویت کنیم تا پس‌از فروکش کردن این ویروس، شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

به گزارش تسنیم، در مراسم امروز اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای محلی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز استانداران گیلان، گلستان، اردبیل، فارس و یزد برگزار شد.

انتهای پیام/618/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا