Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در دومین نشست مجازی شورای هماهنگی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور، اظهار داشت: توسعه و حمایت از ظرفیت‌ها در فضاهای بین‌المللی، آثار تحریم‌ها را کم‌رنگ می‌کند و باعث توسعه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و فناوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: توسعه و حمایت از ظرفیت‌ها در فضاهای بین‌المللی آثار تحریم‌ها را کم‌رنگ می‌کند و باعث توسعه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و فناوری می‌شود.

وی با قدردانی از فعالیت‌های کمیسیون ملی یونسکو گفت: منتظر هستیم تا گزارش‌های مدون فعالیت‌های سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در کشور به دست ما برسد تا در طی کردن مسیر از آنها بهره‌گیری کنیم؛ تمام تلاش خود را برای رفع نگرانی‌هایی مانند تحریم‌ها و عدم پرداخت حق عضویت‌ها به کار ببندیم و اهمیت و جایگاه نمایندگی‌ها و کرسی‌های بین‌المللی‌مان را در جامعه نشان دهیم.

وزیر علوم در ادامه افزود: ظرفیت‌ها و فعالیت‌های نهادهای بین‌المللی نباید به شکل پراکنده و منفرد باشد و باید نهادها و مراکز و سازمان‌های بین‌المللی انسجام و همبستگی داشته باشند و از تجربیات به نحو احسن استفاده شود.

وی به نقش سایر وزارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در کنار خود وزارتخانه‌هایی مانند امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و نیرو و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را داریم که باید با برگزاری نشست‌های مشترک با این وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از ظرفیت‌های آنان نیز در بحث فعالیت‌های بین‌المللی استفاده کنیم و با هم‌افزایی و همکاری با این نهادها و سازمان‌ها از پراکنده‌کاری‌ها جلوگیری نمائیم.

غلامی با بیان اینکه در بحث یونسکو و در مباحث فرهنگ، علم و آموزش بیشتر فعالیت‌ها معطوف به وزارت علوم تحقیقات و فناوری است، تصریح کرد: می‌توان با برگزاری نشست‌های مشترک با وزارت آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های مربوطه ظرفیت‌ها را توسعه دهیم به گونه‌ای که فضای بیرونی همکاری با سازمان ملی یونسکو تبدیل به مباحث کلان ملی شود و از این ظرفیت‌ها پشتیبانی کنیم.

وی در ادامه افزود: در بحث جاده ابریشم و کشورهای حاشیه اقیانوس هند در یک فضای رقابتی قرار داریم که باید تلاش کنیم سابقه فرهنگی و تاریخی‌مان را نشان دهیم بدون آنکه به موجودیت کشورهای دیگر در این حوزه تعرضی داشته باشیم و در داخل کشور هم نباید فضایی ایجاد شود که منجر به رقابت‌های محلی و منطقه‌ای شود.

وزیر علوم به نقش هماهنگی ستاد وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در وزارت علوم باید نقش هماهنگ‌کننده قوی را داشته باشیم و در فصل مطرح شدن بودجه در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های وزارت علوم استفاده کنیم تا از یک ردیف حمایتی برخوردار شویم تا در فعالیت‌های بین‌المللی نقاط ضعف مانند پرداخت نشدن حق عضویت‌ها را از طریق این ردیف حمایتی پرداخت کنیم. لذا باید از کرسی‌ها و ظرفیت‌های بین‌المللی در این برهه زمانی پشتیبانی و حمایت صورت گیرد.

کد خبر 5113825

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری توسعه علمی قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه ها پذیرش بدون آزمون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آموزش مجازی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران دانشجویان وام دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی بین المللی ظرفیت ها وزارت علوم سازمان ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی

فرودگاه بین المللی «آل مکتوم» دبی با ترمینال‌های جدید و ظرفیت پذیرایی از ۲۶۰ میلیون مسافر در سال به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد. طرح‌ها شامل ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند و ارتباطات حمل و نقل عمومی بهبود یافته برای کاهش آثار آلایندگی کربن است.

به گزارش روزیاتو، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به‌تازگی (۲۸ آوریل ۲۰۲۴) به طراحی نهایی پایانه‌های مسافربری جدید در فرودگاه بین المللی آل مکتوم چراغ سبز نشان داد.

کشور امارات در حال آماده‌سازی زمینه برای رشد هرچه بیشتر بخش هوانوردی دبی در ۴۰ سال آینده است.

طرح ۲.۵ میلیارد دلاری اولین استادیوم زیر آب جهان با سقف شیشه‌ای در دبی

فرودگاهی با بیشترین گنجایش در جهان

بیشتر مسافرینی که به دبی سفر می‌کنند به فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) وارد می‌شوند. این فرودگاه در سال ۲۰۲۳ تعداد ۸۶.۹ میلیون مسافر را به خود دید.

با این حال، دبی ورلد سنترال (DWC) که با نام فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم نیز شناخته می‌شود، به سرعت در حال رشد به‌عنوان یک مرکز مهم مسافری و باری است. با تایید طرح‌های نهایی و ساخت و ساز در حال انجام، وضعیت فرودگاه DWC رفته رفته تکامل خواهد یافت.

حاکم دبی فاش کرد که پنج ترمینال مسافربری که برای ساخت آن‌ها بودجه ۱۲۸ میلیارد درهمی (۳۵ میلیارد دلاری) در نظر گرفته شده است، در نهایت ظرفیت مسافری فرودگاه را به ۲۶۰ میلیون نفر در سال افزایش می‌دهد که درنهایت عنوان «بزرگترین گنجایش جهان» را برایش به ارمغان خواهد آورد.

او همچنین اشاره کرد که فرودگاه DWC پنج برابر بزرگتر از فرودگاه بین المللی فعلی دبی خواهد بود و قرار است طی ۱۰ سال به تدریج تمام فعالیت‌ها از DXB به تاسیسات جدید انتقال یابد.

بر اساس این اطلاعیه، فاز اولیه این پروژه قرار است در همین بازه زمانی تکمیل شود و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد.

۴۰۰ گیت هواپیما

دبی چشم‌انداز‌های بلندپروازانه‌ای برای فرودگاه DWC خود دارد. با برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند موازی، یک سیستم جابجایی خودکار برای مسافران، و یک مرکز حمل و نقل یکپارچه، این فرودگاه آماده است تا شاهد توسعه چشمگیری باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این فرودگاه در مجموع ۷۰ کیلومتر مربع مساحت داشته باشد و سالانه ظرفیت حمل ۱۲ میلیون تن بار را خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ابوترابی فرد: عملیات وعده صادق شاهکار نبرد فضایى چندلایه بود/ این ظرفیت نظامى در شدیدترین تحریم‌هاى بین‌المللى خلق شد
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم