Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظری گفت: خمین از نظر آب و هوایی برای احداث نیروگاه خورشیدی بسیار مناسب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علیرضا نظری» در دیدار با مدیران شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف انرژی، گفت: مدیریت مصرف انرژی نقش بسزایی در کاهش آلایندگی هوا دارد.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موقعیت مکانی شهرستان خمین از نظر آب و هوایی برای احداث نیروگاه خورشیدی بسیار مناسب است، افزود: این مهم در کاهش آلودگی زیست محیطی بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی موضوع پدافند غیر عامل را برای پیشگیری از قطعی گاز و  برق که هر دو ضروریات زندگی مردم هستند مهم دانست و بیان کرد: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

 

این مقام مسئول در ادامه با توجه با زیر ساخت های مناسب جهت احداث نیروگاه های خورشیدی و chp در شهرستان خمین گفت: باید این امر  در دستور کار و حمایت بیشتر مسئولان قرار گیرد.

 

نظری احداث این نیروگاه در شهرستان خمین را علاوه بر تولید انرژی بیشتر، راهی موثر در راستای در آمد زایی و توسعه اقتصادی کشور  و ایجاداشتغال پایدار دانست و ادامه داد: امید است این مهم با همت و تلاش همه جانبه به زودی محقق شود.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت پرداخت و گفت: مدیریت مصرف برق و گاز توسط شهروندان امری ضروری است چرا که در صورت عدم همکاری توسط مشترکین مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

 

«محمد اله داد» اصلاح قیمت های انرژی، هدفمند شدن پرداخت یارانه ها و واقعی شدن هزینه ها در رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان را بسیار تاثیر گذار دانست و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود که با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع برق استان مرکزی خمین احداث نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است

یوسف صادقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، طرح توسعه ظرفیت بخش ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه قم به میزان ۱۶۰ مگاولت آمپر در نیروگاه سیکل ترکیبی قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم تصریح کرد: این طرح با هدف تامین برق مستمر و پایدار برای صنایع استان و مردم شریف قم به بهره‌برداری می‌رسد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قم با چهار واحد گازی و ۲ واحد بخاری هر یک با قدرت ۱۰۰ مگاوات و مجموع توان تولید ۷۱۴ مگاوات، با ۶ خط ۲۳۰ کیلو ولت، در کیلومتر ۱۵ جاده قم ـ اراک به شبکه سراسری برق متصل است. این نیروگاه در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیده‌است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در بخش دیگری از سخنان خود همراهی خانواده و صنعتگران را شرط عبور از پیک مصرف بار در فصل گرم سال یاد کرد و گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده در سطح کلان، امید می‌رود در تابستان امسال شاهد خاموشی برق در بخش خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم، نصب کنتور هوشمند و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب و به‌تبع آن مصرف خارج از قاعده برق را از برنامه‌های جاری این شرکت در تابستان سال جاری یاد کرد.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیت‌الله رییسی، رییس جمهور روز بیستم اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم سفر خواهد کرد.

در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

قم چهارهزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهارهزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده‌است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی