Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا مختص خودروهای متحرک نیست، از سوزاندن مازوت در کارخانه‌ها انتقاد کرد.

پیروز حناچی روز دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی بنای یادبود شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به خبرنگاران توضیح داد: آلودگی هوای تهران را در شرایط وارونگی دما، به صورت حادتر حس می کنیم به این دلیل که سرعت بادهای محلی زیر دو متر بر ثانیه می شود یعنی مانند ماه دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این شرایط اگر آلوده سازی آلاینده های ثابت و متحرک از حد عادی بیشتر شود، جای نگرانی است.

حناچی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران با افزایش SO۲ مواجه ایم که علت آن سوخت ناقص خودروهای شخصی است، گفت: وقتی خودروها معاینه فنی نداشته باشند، خودروهای سنگین و گازوئیلی با گازوییل غیراستاندارد کار و صنایع از مازوت استفاده کنند آلودگی هوا تشدید می شود؛ حالا اگر صنایع بزرگ هم این کار را انجام دهند که میزان آلایندگی چند ده برابر می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا را به صورت دائمی رصد و پایش می کنیم، گفت:‌ همانطور که می دانید آلودگی هوا از مرزهای استانی تبعیت نمی کند حتی نیروگاه های استان های البرز و قزوین هم اگر آلاینده شوند، آلودگی آن را در تهران حس می کنیم چراکه باد غالب تهران جنوب غربی به شمال شرقی است.

به گفته وی،  اکنون شاخص صبحگاهی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون حدود ۱۵۷ است که جای نگرانی دارد چون تا شب بسیار بیشتر می شود.

شهردار تهران همچنین درباره انتقادهای فراوان به تاکسیرانی درباره تسهیلات کم خودروهای فرسوده گفت: بضاعت شهرداری در این زمینه محدود است و ما از سپرده های خودمان در نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده می کنیم.

حناچی افزود: تلاش های شهرداری اگر مورد پیشتیبانی قرار نگیرد و تسهیلات با بهره کم داده نشود، ‌ نمی‌توان کاری از پیش برد؛ درباره بودجه مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از سازمان برنامه و بودجه پیگیر هستیم تا اعتبارات مورد نیاز را بدست بیاوریم.

شهردار تهران درباره خرید اتوبوس های جدید برای ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: خط اتوبوس سازی ایران خودرو دیزل را مجددا راه اندازی کردیم و برای ساخت ۲۵۰ دستگاه قرارداد بسته ایم.

حناچی  درباره نصب فیلتر دوده در اتوبوس ها هم یادآور شد: تلاش می کنیم برای اتوبوس های موجود فیلتر دوده نصب شود، اتوبوس های جدیدی نیز که خریداری می شود به فیلتر مجهزند.

شهردار تهران همچنین در خصوص یادمان شهید سردار سلیمانی بیان کرد: در سالگرد شهادت شهید سلیمانی شهرداری تهران دو اقدام را در دستور کار قرار داده یکی یادمان سرباز وطن است که به مسابقه بین المللی گذاشته شده و در تپه های عباس آباد بنا می شود و دیگری یادمانی است که در اطراف دریاچه خلیج فارس در پهنه جنوب غربی دریاچه مکان یابی شده است و با همکاری ستاد عتبات عالیات انجام می شود و همزمان در تهران و بغداد صورت می گیرد.

حناچی با بیان اینکه این یادبود معماری خاصی دارد و طراح آن از معماران بنام ایرانیست و قرار است در کمتر از یک سال به اتمام برسد، افزود: برای ساخت این سازه حدود دو هزار متر فضا در نظر گرفته شده و مساحت سازه متناسب با مقیاس و سطح اشغالش در حدود ۷۰۰ تا یکهزار ۱۰۰۰ متر خواهد بود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهردار تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران امروز/دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ماه نیز همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول یا سالم قرار دارد.

ایرنا در گزارشی نوشت: بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت روی عدد ۷۱ قرار بگیرد در حالیکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۵۲ (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903321

دیگر خبرها

  • سنگ تمام زاکانی برای چینی‌ها؛ بنرهای جنجالی شهرداری تهران برای مقایسه خودروی داخلی با چینی/ عکس
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در خیابان لاله‌زار تهران؛ کجا آتش گرفته است؟
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است