Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد علت عمده کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان سطح شهر را گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد دانست و گفت: ساماندهی این افراد نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین ودیعی در حاشیه بازدید شبانه از برخی گرم‌خانه‌های سطح شهر مشهد که از آنها با عنوان «سرای مهر» یاد می‌شود، اظهار کرد: براساس قوانین، یکی از وظایف شهرداری‌ها، احداث گرمخانه برای افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه شهر است؛ رسالت و تکلیف شهرداری در این قانون صرفا منوط به احداث بوده و اداره را باید نهادهای دیگر عهده‎‌دار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری مشهد در چند سال اخیر تلاش مضاعفی را برای رفع این معضل به‌عمل آورد و در این راستا با هماهنگی و همکاری کمیسیون های مختلف شورای شهر، اعتبارات خوبی برای احداث گرمخانه در مناطق مختلف، به‌ویژه مناطق کم برخوردار تحصیص داده است، گفت: در بودجه امسال شهرداری مشهد اعتبار لازم برای ساخت ۱۰ گرمخانه دیده شده که این موضوع با ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر محقق شده است. ودیعی در ادامه افزود: تمامی این ظرفیت‌ها بدون توجه به ظرفیت خانه‌های سبز است که پیشتر برای نگهداری معتادین متجاهر و بازپروری آنها درنظر گرفته شده است. نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه علاوه بر این اعتبار، ۱۰ میلیارد تومان هم برای احداث اردوگاه و مرکز نگهداری معتادین متجاهر حسن آباد اختصاص دادیم، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که این پروژه که در تعامل با شورای مبارزه با مواد مخدر استان در حال انجام است، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. ودیعی علت عمده کارتن‌خوابی و افراد بی‌خانمان سطح شهر را گسترش حاشیه‌نشینی در مشهد دانست و گفت: ساماندهی این افراد نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، فرمانداری، دادگستری، نیروی انتظامی، مراکز فرهنگی و غیره و نقش‌آفرینی شهروندان، سمن‌ها و خیرین است؛ بسیاری از مشکلات این افراد آسیب‌دیده ناشی از بیکاری و نداشتن شغل است و بدون شک با بازپروری و اشتغال‌زایی می‌توان گام تاثیرگذاری در این جهت برداشت. وی در پایان با اشاره به پیش‌بینی ۱۳ دستگاه ون و دو دستگاه اتوبوس برای گشت‌زنی شبانه در نقاط احتمالی تجمع و پاتوق کارتن‌خواب‌ها و دعوت از آنها برای حضور در گرمخانه‌های شهرداری، افزود: از شهروندان عزیز مشهدی نیز تقاضا داریم در این شب‌های سرد زمستان با مشاهده افراد بی‌خانمان مراتب را به ۱۳۷ اطلاع دهند تا همکاران ما با حضور در محل آنها را به محل‌های پیش‌بینی شده منتقل کنند. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرمخانه مشهد عضو شورای شهر مشهد معتادان متجاهر افراد بی خانمان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است