Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات دی‌ماه، مدت زمان پاسخگویی به هر سوال در امتحان محدود و به اصطلاح «پرشی» شده؛ این اتفاق موجی از اعتراضات دانشجویی را در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ایجاد کرده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ دغدغه دانشجویان علوم پزشکی از فراز و نشیب آموزش مجازی هنوز تمام نشده بود که انتشار خبر ابلاغیه جدید وزارت بهداشت برای تعیین مدت محدود در آزمون آنلاین، موج جدیدب از اعتراضات صنفی را در این دانشگاه راه انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این ابلاغیه که به منظور برگزاری بهتر و سالم‌تر امتحانات مجازی صادر شده، مدت پاسخگویی دانشجویان به هر سوال در آزمون آنلاین محدود است و به محض اینکه این زمان به پایان می‌رسد، دسترسی دانشجو‌ها به سوال محدود و دیگر نمی‌توانند به آن سوال دسترسی داشته باشند. این اتفاق و تصمیم موج نارضایتی را در بین دانشجویان به راه انداخت؛ چون در زمان محدود هر سوال، احتمال اینکه دانشجو بتواند به خوبی از پس امتحانش بربیاید، کم بود.

در نهایت، وزارت بهداشت نحوه مدیریت شیوه امتحانات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار کرد. دانشگاه علوم پزشکی سمنان، امتحانات مجازی خرداد ماه سال جاری خود را به گونه‌ای برگزار کرد که به طور مثال برای هر ۲۰ سوال حدود ۱۵ دقیقه زمان در نظر گرفت.   در واقع، دانشجویان می‌توانستند زمان خود را مدیریت کرده و به بعضی سوالات مقدار زمان بیشتری را اختصاص بدهند؛ اما امکان بازگشت به سوال قبل را نداشتند؛ این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های کشور امکان بازگشت به سوالات قبل را برای دانشجویان خود فراهم کرده بودند. با این حال امتحانات برگزار شد و اعتراض به خصوصی از سوی دانشجویان صورت نگرفت.

با این وجود، گفته‌ها و اعتراضاتی از طرف دانشجویان علوم پزشکی سمنان شنیده می‌شود که بر اساس آن، دانشگاه امتحانات پایان ترم دی ماه را به شکل سوالات پرشی برگزار می‌کند. در این شیوه دانشجو، ۴۵ ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال فرصت دارد و اگر در این مدت پاسخ خود را ندهد، دیگر امکان بازگشت به سوال قبل و پاسخ را نخواهد داشت. به گفته یکی از دانشجویان، آن‌ها روز ۹ دی ماه و فقط ۴ روز قبل از شروع رسمی امتحانات پایان ترم، از شیوه پرشی امتحان باخبر می‌شوند و دانشگاه به هر دلیلی از گفتن این ماجرا خودداری کرده است.

با این حال، بعد از فاش شدن شیوه جدید امتحانات پایان ترم، دانشجویان روز چهار شنبه ۱۰ دی ماه، برای بیان اعتراض خود در دانشگاه علوم پزشکی سمنان حاضر می‌شوند. در این گردهمایی، مسئولین دانشگاه، قول بازگردانی ۱۰ درصد از سوالات امتحانی را به دانشجویان دادند که این باعث شکل‌گیری موج دیگیری از اعتراضات شد و در ۱۳ دی که اولین روز امتحانات بود، بخش زیادی از دانشجویان شرکت نکردند. البته عده‌ای هم به دلیل بستر نامناسب فراهم شده از سمت دانشگاه، امکان حضور در امتحان را نداشتند.

به این منظور، شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در اطلاعیه‌ای که روز ۱۳ دی ماه منتشر کرد، نوشت: در پی عدم شرکت دوره‌های ۴۷ و ۴۸ در ازمون امروزشان به نشانه اعتراض نسبت به قوانین امتحانی اقایان صادقی و غلام زاده با مدیریت محترم آموزشی دانشگاه صحبت کردند و این موضوع را به سمع ایشان رساندند. همچنین قوانین جدید امتحانی که در دانشگاه‌های مازندران، ارومیه، مشهد، لرستان، ایران، شهرکرد، تبریز، اردبیل و ... تصویب شد نیز به ایشان اعلام شد.   با توجه به موارد فوق الذکر اینجانبان خواستار افزایش حداکثر زمان توقف بر روی سوال و مشابه سازی شرایط آزمون در دانشگاه ما با سایر دانشگاه‌ها شدند و دکتر ثامنی قول مساعدت و پیگیری هر چه سریع‌تر موضوع در شورای آموزشی را داده‌اند. شورای صنفی و انجمن اسلامی دانشگاه با حمایت از حقوق دانشجویان امیدوار است پیگیری‌های ما و مدیریت محترم آموزشی دانشگاه مثمر ثمر واقع شود. امیدواریم با احقاق موضوعات خواسته شده جو به وجود امده آرام شود و دانشجویان متعاقب توجه مسئولین به نظراتشان؛ نسبت به تصمیمشان در شرکت نکردن در ازمون‌ها تجدید نظر کنند.

شایان ذکر است که دانشجویان خواستار بازگشت امتحانات به شکل معمول و حذف شیوه پرشی سوالات هستند. طبیعتا تمرکز و حفظ آرامش دانشجویان از تمامی معیارات در برگزاری امتحانات، مهم‌تر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتراضات صنفی دانشجویان علوم پزشکی سمنان امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشگاه ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی

 استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با تجمع در گلزار لاله گمنام واقع در مسجد پردیسِ این دانشگاه و سردادن شعارهای اعتراضی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و از خیزش دانشجویان و استادان بیدار دانشگاه‌ های آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت کردند.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این مراسم گفت: وظیفه ماست که از هر مظلومی در هر کجای جهان حمایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دین پرور با اشاره به ظلم سنگین وارده شده به مردم مظلوم غزه و فلسطین اظهار داشت: مستکبران گروه های مظلوم فلسطینی را جزء تروریست ها قلمداد می کردند اما امروز مردم، اساتید و دانشجویانی همین کشورها به این نتیجه رسیده‌ اند که فلسینی ها مظلوم اند نه تروریست؛ به همین دلیل پا به صحنه اجتماع گذاشته اند و به جنایات علیه مردم غزه و فلسطین اعتراض می کنند.

 

وی ادامه داد: جنبش اعتراضی استادان بیدار و دانشجویان در کشورهایی که ادعای آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر دارند، نشان می دهد که این کشورها نه تنها به دانشجویان و اساتید خود آزادی بیان نمی دهند بلکه اقدام به ضرب و شتم و سرکوب جامعه نخبگانی خود می کنند.
 
دین پرور ادامه داد: جامعه دانشگاهی علوم پزشکی سبزوار همراه با دیگر دانشگاه های سطح کشور با برپایی این تجمعات و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و مرگ بر حقوق بشر آمریکایی از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی حمایت و جنایات آمریکا و رژیم پوشالی صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم می کند.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در پایان گفت:  قطعاً این تجمعات اولین و کوچکترین گام است تا وعده خداوندی که پیروزی مستضعفان بر مستکبران است با ظهور ولی عصر (عج الله) محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه