Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:10:42 GMT

اتوبوس‌ها بیشترین سهم را در بروز تصادفات دارند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۹۲۱۷

اتوبوس‌ها بیشترین سهم را در بروز تصادفات دارند

سردار سیدکمال هادیانفر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی جاده ای) به صورت مدام ترددها را کنترل می کند اما به رغم توصیه به رانندگان مبنی بر اینکه بیشتر از ۹ ساعت در طول شبانه روز رانندگی نکنند، همچنان شاهد تصادف اتوبوس ها هستیم.

وی تصریح کرد: البته مواردی بوده و در سیستم های راهور ثبت شده که راننده ای بیش از دو ساعت رانندگی نکرده و در اثر خستگی و خواب آلودگی دچار تصادف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: با اقداماتی که در پایانه ها انجام می شود و اقدامات سازمان راهداری و کاهش سرعت، باید امیدوار باشیم که میزان تصادفات اتوبوس ها کاهش یابد.

سردار هادیانفر گفت: پلیس متوسط سرعت اتوبوس ها در زمستان را از ۸۷ کیلومتر در راه های خشک و تر به ۸۰ کیلومتر رسانده، البته این متوسط سرعت است و چانچه راننده احساس خطر کند باید این میزان سرعت را بسته به شرایط کاهش یا افزایش دهد. اکنون متوسط سرعت در جاده ها ۸۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین عوامل تصادف اتوبوس ها سرعت و شتاب در جاده ها است که در این شرایط حتما سرعت را به ۷۵ کیلومتر می رسانیم تا ببینم نتیجه آن چه می شود.

در تصادفات منجر به فوت و جرح ناوگان عمومی حمل مسافر، رانندگان اتوبوس مقصر هستند این در حالیست که مدیران پایانه ها نقش موثری در کاهش حوادث و سوانح ناوگان حمل مسافر دارند.

رانندگان به علت افزایش میزان درآمد، بیش از سرعت و ساعت مقرر رانندگی می کنند که ریسک تصادف را بالا می برد.

کنترل های فنی اتوبوس ها پیش از شروع سفر موضوع حساسی است و اتوبوس پیش از خروج از پایانه باید به صورت دقیق از لحاظ سلامت فنی، صوری نبودن صورت وضعیت، رعایت ساعت کاری استاندارد توسط راننده مورد بازبینی دقیق قرار گیرد.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس راهور ناجا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه اخبار کنکور اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد

سرهنگ علی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا با تعداد ۱۳ مسافر در محور موته به گلپایگان به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده از سطح راه خارج شده است.

وی افزود: این حادثه فوتی نداشته اما تعداد ۴ نفر از مسافران اتوبوس مجروح و پس از اعزام به مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان به رانندگان به خصوص رانندگان ناوگان عمومی مسافربری توصیه کرد، هنگام رانندگی از انجام مواردی که باعث حواس پرتی و انحرافات ذهنی راننده می‌شود خودداری و توجه کامل به جلو داشته باشند.

کد خبر 6087989

دیگر خبرها

  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران