Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:34:41 GMT

۵۲ درصد زندانیان استان یزد بومی هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۹۲۷۱

۵۲ درصد زندانیان استان یزد بومی هستند

گروه استان‌ها - سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد با بیان اینکه اولین جرم استان یزد مربوط به فعالیت افراد در حمل مواد مخدر است گفت: ۵۸ درصد زندانیان استان یزد به جرم مواد مخدر در زندان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حسین سبزواری ظهر امروز در اولین نشست خود با خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: ماموریت‌هایی که از ابتدای کار برعهده من قرار گرفت برگرفته از اهداف جدید قوه در بخش زندان‌بانی بود، 12 اولویت بزرگ به عنوان اولویت اصلی زندان‌ها مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راس این اولویت مبحث کاهش جمعیت کیفری، افزایش فعالیت‌های فرهنگی در بین زندانیان و اشتغال 50 درصدی زندانیان است، خوشبختانه وضعیت استان یزد در این موضوعات خوب است.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد افزود: برخی ماموریت‌ها در استان باید به صورت ویژه انجام شود، استانداردهای زندان‌بانی اسلامی در استان یزد اجرا می‌شود و ما به عنوان یک استان شاخص جهت اجرای تمام شاخص‌ها انتخاب شدیم که باید به صورت ویژه کار کنیم.

سبزواری بیان کرد: شاخص‌ها باید به خروجی مناسبی برسد و کاهش جمعیت کیفری را رقم بزند و بر مباحث قرآن و اهل‌البیت مبتنی باشد، تا به زندان اسلامی در جامعه برسیم.

وی تصریح کرد: از سال 98 در ابتدای شروع به کار ریاست جدید قوه قضاییه آمار 3700 نفر بود و امروز به 3300 نفر رسیده است و کاهش یافته است، ماهانه درصد رشد مثبت یا منفی آمار جمعیت کیفری محاسبه می‌شود.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد عنوان کرد: محکومین و بدهکاران مالی در استان 313 نفر هستند و 72 نفر محکوم مهریه تا روز گذشته بودند و 3 نفر هم بدهکار نفقه هستند.

سبزواری ادامه داد: زندان‌ها قبل و بعد از انقلاب‌ تفاوت چشم‌گیری کردند، با فعالیت مجاهدانه شهید لاجوردی پس از انقلاب به سمت زندان‌هایی با هدف اصلاح و تربیت مددجویان حرکت کردیم، سازمان زندان‌ها جدا از بخش‌های دیگر تشکیل شد و امروزه زندان یک قرنطینه‌ای در گوشه‌ای از شهر است.

وی گفت: افراد محکوم به زندان باید مدتی را در فضای دور از جامعه به سر ببرند اما فعالیت‌های خود را در آن محل هم انجام می‌دهد و زندگی می‌کنند و تمام حقوق انسانی آنها رعایت و فراهم می‌شود اما به دلیل عدم رعایت قانون در قرنطینه قانونی هستند.

نباید کسی بابت مهریه یا دینی که از پرداخت آن معسر است به زندان بیفتدشکارچی متخلف در گلستان به جای زندان روانه پایگاه محیط‌بانی شدهمزمان با سالگرد شهید سلیمانی بیرق بارگاه امام حسین(ع) میهمان مددجویان زندان سنندج شددستور مرخصی و بخشش زندانیان استان کردستان صادر شد

سرپرست اداره کل زندان‌های استان یزد خاطر نشان کرد: کرونا ویروسی در بدن است اما برخی افراد به دلیل سرپیچی از قانون باید به دور از فضای جامعه باشند تا به امنیت جامعه لطمه نزنند با این حال اکنون محیط زندان از لحاظ بیماری کرونا امن‌تر از فضای بیرون است و به دقت فعالیت‌های ورودی زندات در چند مرحله انجام می‌شود.

سبزواری اظهار داشت: تاکنون 77 نفر از پرسنل زندان استان و 125 نفر از زندانیان دچار کرونا شدند که به نسبت جمعیت زندان‌ها آمار پایینی است و نشان از کنترل و رصد دقیق در زندان دارد.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها با کمبود نیرو مواجه است گفت: کار در زندان طاقت‌فرسا و فرسایشی است، اینکه کمبود نیرو داریم مشکل را دو چندان می‌کند، متاسفانه در سال‌های 80 جذب و استخدام داشتیم اما اکنون که دو سوم از سنوات کارکنان گذشته استخدام نداشته‌ایم‌.

استان یزد دارای زندان مرکزی و شماره 2 و زندان اردکان است و دو بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر هستند که 52 درصد از مجموع چهار هزار زندانی استان افراد بومی و 48 درصد غیربومی هستند.

بیشترین افراد زندانی و بیشترین جرم در استان مربوط به افراد مربوط با حمل مواد مخدر هستند که 58 درصد زندانیان را شامل می‌شود و در سال جاری 31 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است، همچنین سرقت با 21 درصد فراوانی جرم دوم استان یزد است.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل زندان های استان یزد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس گفت: این طرح معاملات عادی و روزانه مردم را شامل نمی‌شود و حداکثر شامل یک درصد از افراد جامعه می‌شود.

در حال تکمیل

کد خبر 6090519 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی