Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:56:55 GMT

لجن‌پراکنی نتانیاهو علیه غنی‌سازی ۲۰ درصدی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۶۹۵۵۴

لجن‌پراکنی نتانیاهو علیه غنی‌سازی ۲۰ درصدی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شروع مجدد غنی سازی بیست درصدی اورانیوم از سوی ایران مدعی شد که تهران در پی توسعه برنامه هسته‌ای با اهداف نظامی است.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه بعد از ظهر در ادامه گزافه گویی‌های همیشگی درباره ایران، اینبار مدعی شد  که هدف  تهران از سرگیری غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم ساخت  سلاح‌ هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «یعدیعوت آحارانوت» «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره از سرگیری غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران گفت، هدف ایران ساخت جنگ افزار هسته‌ای است و تل آویو هرگز این امکان را به ایران نمی‌هد.

نتانیاهو مدعی شد که تصمیم ایران در از سرگیری غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم تنها تلاش برای ادامه دادن به هدف خود در توسعه برنامه هسته‌ای نظامی است.

مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس جمهور ایران به کشورهای اروپایی،در پاسخ به روند اقدامات خصمانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساندند. 

براساس ماده ۱ مصوب این طرح در راستای تامین شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در همین رابطه در روزهای گذشته نوشت که ایران در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  قصد خود برای آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم را  خبر داده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی تل آویو سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی آژانس بین المللی انرژی اتمی بنیامین نتانیاهو سازمان انرژی اتمی ایران غنی سازی غنی سازی ۲۰ درصدی درصدی اورانیوم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه

وزیر امور خارجه انگلیس با هشدار درباره پیامدهای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی این کشور برای روابط دیپلماتیک لندن با تهران، گفت که این اقدام به نفع انگلیس نیست.

به گزارش ایسنا، در پی برخی درخواست‌های ضدایرانی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی کشورهای اروپایی، "جیمز کامرون" وزیر امور خارجه انگلیس گفت که تحریم‌های فعلی علیه این شاخه نظامی ایران کفایت می‌کند و اقدام یاد شده مانع گفت‌وگوی تهران و لندن از کانال‌های دیپلماتیک و تضعیف جایگاه انگلیس خواهد شد.


پرداختن دوباره به موضوع این اقدام علیه سپاه پاسداران پس از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق انجام شد. ایران طی عملیات "وعده صادق" حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی دز اراضی اشغالی در پاسخ به این اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی انجام داد.

مقامات ایران این عملیات را "پاسخی مشروع" و "در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل" تلقی کردند.


آمریکا نام سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی خود قرار داده است اما موضوع انجام شدن این اقدام علیه یکی از شاخه‌های رسمی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط کشورهای اروپایی، طی دو سال گذشته و در پی مداخله‌جویی مقامات غربی در امور داخلی ایران با ادعای "نقض حقوق بشر" در ایران نیز مطرح شد.


"جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفته بود که "نمی‌توانیم بگوییم چون از شما خوشمان نمی‌آید، تروریست می‌خوانیمتان" و با تاکیو بر وجود مبنایی قانونی برای این اقدام، گفت که "باید حکم یک دادگاه در این زمینه وجود داشته باشد."


شبکه اسکای‌نیوز در این باره گزارش داد: کامرون با حضور در کمیته دفاعی و روابط خارجی مجلس اعیان انگلیس گفت که تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران ضرورتی ندارد و وضعیت فعلی که کلیت این گروه در آن تحت تحریم است، کفایت می‌کند.


کامرون به این کمیته گفت: تمامی کارهایی که باید برای فشار آوردن به ایران انجام دهیم و با آن اطمینان داشته باشیم که هر جایی که اقدامی غیرقانونی انجام دادند، علیه آن‌ها اقدام کنیم، به واسطه مقررات تحریمی‌ای که آن را تقویت کرده‌ایم، پابرجا است.


او گفت: ما کلیت سپاه پاسداران ایران را تحریم کرده‌ایم. وقتی از نهادهای قضایی، پلیس و اطلاعاتی می‌پرسم که آیا این کار اضافی برای اقدام علیه این افراد هنگام انجام دادن کارهایی که مورد تاییدمان نیست، نیاز است یا نه، پاسخشان منفی است.


وزیر امور خارجه انگلیس با هشدار درباره پیامدهای این اقدام برای روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس گفت: در واقع، این نوع محکومیت باعث پایان دادن به روابط دیپلماتیک خواهد شد و این در حالی است که ما همین حالا هم روابط دیپلماتیک مختصری داریم و من به عنوان کسی که مکالمات زیادی با وزیر امور خارجه ایران داشته است، می‌گویم که ما الان واقعا امکان داشتن این مکالمه را داریم.


او ادامه داد: وقتی قرار است برای گسترش درگیری‌ها تلاش کنیم، وقتی قرار است پیام مستقیمی به ایران منتقل کنیم، می‌خواهم خودم کسی باشم که این مکالمه را انجام می‌دهد. نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم "ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها منتقل کنی؟"


کامرون گفت: فکر می‌کنم این به نفع بریتانیا نیست و باعث تقویت رویرکردمان نمی‌شود، بلکه آن را تضعیف می‌کند.


او همچنین مدعی شد که مقامات ایران گاهی برای تفسیر کردن پیام کشورهایی که با آن‌ها روابط دیپلماتیک ندارند، با او تماس می‌گیرند و می‌پرسند "از نظر شما معنای این چه می‌تواند باشد؟"


کامرون با این ادعا می‌گوید که به همین دلیل مایل است خود با همتایان ایرانی‌اش گفت‌وگو کند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیات حماس به قاهره می رود
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه