Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امضاءکنندگان این کارزار که تعدادشان به بیش از ۴هزار نفر رسیده می‌گویند: با ادامه انتقال آب کارون شهرهای استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان به سرعت به سمت بیابانی شدن پیش می‌روند.

به گفته آنها ریزگردها که ثمره خشک شدن تالاب جهانی هورالعظیم بودند، از بین رفتن درختان و نیزارهای طبیعی که به تصفیه هوا می‌پرداختند و بیکاری ماهیگیران و کشاورزان، بخش کوچکی از مشکلات  استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضاکنندگان این کارزار می‌گویند: کارون به عنوان پرآب‌ترین رودخانه ایران حالا به نهر کوچکی تبدیل شده است و فاضلاب شهری هم به آن راه پیدا کرده است. کاهش آب کارون باعث بالا آمدن آب شور دریا در شهرهای آبادان و خرمشهر به دلیل پس‌زدگی آب شیرین و خشک شدن و یا شور شدن آب نهرها در شهرهای استان خوزستان شده که همین موضوع به از بین‌رفتن نخلستان‌ها منجر شده است.

مشکلات ناشی از انتقال آب کارون در این استان‌ها در حالی است که طرح‌های انتقال آب از کارون اغلب به بهانه تامین آب شرب استان‌های مرکزی ایران اجرا می‌شوند اما حجم آبی که از این رودخانه برداشت می‌شود نشان می‌دهد که این انتقال آب به منظور استفاده در صنایع آب‌بر در استان‌های مرکزی کشور است.

چند روز پیش هم مردم اهواز در اعتراض به اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای انتقال آب کارون در بودجه سال آینده کشور تجمع کردند. آنها پلاکاردهایی همراه داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: «نه به انتقال آب کارون»

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: انتقال آب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۶۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز با حضور در ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۲ شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و تشکر و قدردانی از زحمات مدیریت و کارگران این شرکت گفت: قدردان زحمات کارگران هستیم و به این قشر تلاشگر افتخار می‌کنیم.

موالی زاده می گوید: شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نقش برجسته‌ای داشته و در جهت رفع مشکلات و توسعه شهرستان و همچنین کمک به روستا‌های همجوار تاسیسات نفتی گام‌های مثبتی برداشته است.

حسن شهروئی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در ادامه به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت از جمله توسعه فضای سبز، توزیع البسه و لوازم تحریر بین دانش آموزان و توزیع بسته‌های معیشتی در روستا‌ها و درختکاری و زیباسازی حریم راه‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد