Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:56:43 GMT

استقبالی از بیمه کشاورزی در شوط نشده است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۰۸۶۶

استقبالی از بیمه کشاورزی در شوط نشده است

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار شوط گفت: در مورد ساماندهی قنات ها هیچگونه کار حرفه ای از سوی دولت صورت نگرفته است.

حسن عبدالهی امروز ۱۵ دی ماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی که با رئیس سازمان امور اراضی کشور ترتیب یافت، با تاکید براینکه ۶۰ درصد نیاز آبی از قنات تامین می شود ، افزود: قنات ها به عنوان میراث چندین ساله شناخته شده اند ولی در مورد ساماندهی  قنات ها هیچگونه کار حرفه ای از سوی دولت  صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی نیاز آبی شهرستان را ۱۰۵ میلیون متر مکعب عنوان کرد وگفت: ۶۵ میلیون متر مکعب از این نیاز از ۱۳۱ رشته قنات تامین می شود. 

عبدالهی افزود: ۳۶ هزار هکتار اراضی دیمی و آبی در شوط وجود دارد که ۱۳ هزار هکتار از این اراضی در پایاب سد ها قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه دولت باید کمک کند تا صنایع تبدیلی و بسته بندی در این شهرستان رونق گیرد، افزود: در سایه وجود ۷۰۰۰ هکتار اراضی ملی در شوط، سرمایه گذاری خوبی در این منطقه صورت گرفته است. 

فرماندار شوط از عدم استقبال بیمه کشاورزان در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام برای کشاورزان نه تنها جنبه حمایتی ندارد بلکه نتوانسته دردی را درمان کند. 

عبدالهی با اشاره به اینکه سد اینجه در شوط ۵۰۰ متر مربع قدرت ذخیره آبی دارد، افزود: این سد به حال خود را رها شده و  برای ذخیره آب هیچگونه کاری در آن انجام نشده است. 

فرماندار شوط با بیان اینکه کارهای مطالعاتی سد شوط انجام شده که در جلوگیری از سیل و آبیاری صحیح اراضی در این شهرستان تاثیر گذار خواهد بود،افزود: این سد قدرت ذخیره ۱۵ میلیون متر مکعب را  دارد که امید داریم هرچه سریعتر به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از قلع و قمع ۴۸بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان طی هفته جاری خبر داد.

حجت‌الله رئیسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بناهای غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها اجرا شده است.

رئیسی ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر