Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم خانه بروجردی‌های کاشان بدون اخذ مجوز تخلف است، گفت: شهرداری کاشان باید در این زمینه پاسخگو باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، علی اکبر مرتضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اختلافات در حوزه تعیین حد و حدود مرز بین دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: در این زمینه جلساتی را با فرماندار شهرستان آران و بیدگل داشتیم و مسئولان کشوری نیز در منطقه حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای طی کردن روند قانونی موضوع باید به استانداری ارجاع داده شود، افزود: کارشناسان استانداری اصفهان در این حوزه باید اعلام نظر کنند و پس از تصمیم نهایی و ابلاغ نظرات به فرمانداران کاشان و آران و بیدگل این تصمیم کارشناسی و نهایی اجرایی می‌شود در حالی که این موضوع با توجه به نزدیکی به انتخابات به دلیل برقراری آرامش در این حوزه تا برگزاری انتخابات مسکوت می‌ماند.

فرماندار شهرستان کاشان ضمن اشاره به ساخت و ساز غیرقانونی در حریم خانه بروجردی‌های کاشان ابراز داشت: در کل کشور 450 فرماندار داریم و تک تک افراد با اشتغال در حوزه مربوطه اعلام کردند که مسئول هماهنگی و نظارت هستید و تنها کار اجرایی برگزاری انتخابات است و هیچ ارگانی حق دخالت ندارد.

وی با بیان اینکه در بقیه حوزه‌ها فرماندار مجری نیست، گفت: فرمانداری از ارگان‌هایی که به یک موضوع خاص همچون ساخت و ساز در حریم خانه بروجردی‌ها مربوط است استعلام می‌گیرد که آیا شما به موقع این مجوز به موقع صادر شده است یا نه که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده است مجوزات لازم از سوی اداره میراث فرهنگی صادر نشده است.

معاون استاندار اصفهان در واکنش به گزارش تسنیم: پروژه مجاور خانه بروجردی‌ها تا تأیید نقشه‌ها باید متوقف شودساخت و ساز غیرقانونی در حریم خانه بروجردی‌های کاشان همچنان ادامه دارد/سکوت میراث فرهنگی و شهرداری کاشان ناشی از چیست؟گزارش تسنیم نتیجه داد؛ دستور توقف عملیات ساختمانی مجاور خانه بروجردی کاشان صادر شد

مرتضایی با بیان اینکه در مورد کمیسیون ماده پنج این پروژه نیز جلسه برگزار و مقرر شد کار تا تأیید نقشه متوقف شود، تصریح کرد: اگر سوال آن است که چرا پروژه با این وجود ادامه پیدا می‌کند از حیطه وظایف خارج است اما برای آنکه به وظیفه خود عمل کرده باشیم نامه‌ای به شهرداری و دادستانی و راه و شهرسازی ارسال کردیم تا با صدور مجوزات لازم این پروژه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه اگر این پروژه ادامه پیدا می‌کند، باید از شهرداری سوال کرد که آیا مجوزی دریافت کرده یا خیر، تأکید کرد: این موضوع باید از شهرداری پیگیری شود در حالی که اگر برای پروژه مجوزی صادر نشده است از نظر فرمانداری اقدام آن تخلف است.

فرماندار شهرستان کاشان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر نبود دستگاه سنجش آلایندگی هوا در این شهرستان افزود: با استعلامات صورت گرفته مشخص شده است که اعتبار حدود سه میلیارد تومانی برای خرید این تجهیزات لازم است و در حال حاضر 50 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا این موضوع و تأمین اعتبارات لازم را از طریق خیران پیگیری کنیم، ابراز داشت: این موضوع به معنی توقف کار نیست چراکه دستگاه‌های موجود در شهرستان کاشان با انجام اقدامات مقتضی شاخص کیفیت هوا را به مرکز استان گزارش می‌دهند.

مرتضایی ضمن اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده ویژه مشاغل گروه چهارم گفت: در کل شهرستان‌های 24گانه استان اصفهان مشاغلی که دولت اعلام تعطیلی آن را داده است، مشخصا درآمد لازم را ندارند و بر همین اساس این مشاغل در سامانه پیش‌بینی شده ثبت و بودجه لازم در راستای جبران بخشی از خسارات ناشی از شیوع کرونا ویژه این مشاغل جذب شد.

مسعود خاندایی نیز در این جمع ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی اظهار داشت: شهرستان کاشان در پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه نخست کشوری را دارد و یک هزار و 322 نفری که در سامانه ثبت نام کردند ارتباط برقرار کردیم و بالای 60 درصد پرداخت تسهیلات داشتیم و اغلب افرادی که امکان دریافت تسهیلات را پیدا نکردند به دلیل مشکلات از سوی متقاضی نظیر عدم تأمین ضامن معتبر و غیره بود.

معاون فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه آمار استانی پرداخت تسهیلات کرونایی به 40 درصد نرسیده است، افزود: متقاضیانی که شامل گروه‌های هدف نبود نیز با حمایت بانک‌های خصوصی توانستند تسهیلات پنج میلیون تومانی را دریافت کنند و 70 درصد این نوع متقاضیان نیز از تسهیلاا قرض الحسنه استفاده کردند.

انتهای پیام/801/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حریم خانه بروجردی های کاشان فرماندار شهرستان کاشان حریم خانه بروجردی ها ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج

مدیریت شهری کرج در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحاتی را ارائه داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار فیلمی در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همچنین فضای مجازی در خصوص قطع درختان پارکرود توضیحات لازم جهت شفاف‌سازی و آگاه‌سازی به شهروندان ارائه شد.

با حضور کارشناسان فضای سبز واداره املاک و باغات در محدوده اجرای پروژه پارکرود واقع در عظیمیه حاشیه بلوار شورا روشن است که عوامل شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو شامل آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و پیمانکار اجرای امور‌ عمرانی مربوط به آن سازمان‌ها بدون اخذ مجوز از مبادی رسمی اقدام به قطع 20 اصله درخت کرده‌اند.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با استناد به قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز علیه سازمان‌های مذکور اعلام جرم کرده و پرونده تعقیب و مجازات مرتکبان این خسارت در مراجع قضایی در حال پیگیری است.  

در پایان مجموعه مدیریت شهری ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی شهروندان فهیم و اهالی ‌رسانه از تلاش‌ها و پیگیری‌های دوستدران محیط زیست که با انعکاس به رسانه‌ها و پیگیری از این مجموعه در مسیر مطالبه حق به شهر قدم برداشتند تشکر و قدردانی می‌کند و اعلام می‌دارد که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/‌

دیگر خبرها

  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی