Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@04:27:36 GMT

کره جنوبی خواستار آزادی فوری شناورش شد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۱۱۱۵

کره جنوبی خواستار آزادی فوری شناورش شد

وزارت دفاع کره جنوبی به توقیف یک فروند کشتی تحت پرچم این کشور توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه در واکنش به توقیف یک فروند یک فروند کشتی پرچم این کشور توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس اعلام کرد که یگانی از شناورهای نظامی خود را به منطقه اعزام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز طی بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری کشتی این کشور شد.

این وزارتخانه در  بیانیه خود در رابطه با توقیف نفتکش تحت پرچم کره جنوبی در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: «وزارت خارجه و سفارت جمهوری کره در ایران اطلاع یافته‌اند که حال خدمه خوب است. ما خواستار آزادسازی فوری این کشتی هستیم.»

این در حالی است که کره جنوبی یکی از اعضای ائتلاف ادعایی آمریکا در خلیج فارس به‌منظور آنچه «تأمین امنیت کشتیرانی آزاد» خوانده می‌شود، به شمار می‌رود و احتمالاً اعزام یگان جدید از سوی کره جنوبی به منطقه بخشی از تعهدات این کشور به ائتلاف ادعایی باشد.

صبح امروز دوشنبه پانزدهم دی‌ماه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و با حکم دادستانی استان هرمزگان یک فروند کشتی تحت پرچم کره جنوبی را توقیف کرد.

این کشتی نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

 خدمه‌ کشتی مذکور که HANKUK CHEMI نام دارد، از اتباع کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. این کشتی که حامل ۷۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بوده، پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی وزارت خارجه وزارت دفاع کره جنوبی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بندرعباس کره جنوبی سازمان بنادر استان هرمزگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلیج فارس کره جنوبی یک فروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده