Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:31:59 GMT

ظریف: تمام اقدامات ایران برگشت‌پذیر است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۱۱۳۴

ظریف: تمام اقدامات ایران برگشت‌پذیر است

وزیر خارجه کشورمان در توییتی تاکید کرد که درصورت پایبندی تمامی طرفین به برجام همه اقدامات ایران برگشت‌پذیر خواهند بود.

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: ما بر اساس مصوبه پارلمانمان، غنی‌سازی ۲۰ درصدی را از سر گرفتیم. به نحو مقتضی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع‌رسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اقدامات جبرانی ما در انطباق کامل با بند ۳۶ برجام است و بعد از سال‌ها عدم پایبندی چند عضو دیگر برجام اجرا شده است. تدابیر ما در صورت پایبندی همه به تعهداتشان، کاملا بازگشت‌پذیر است.

امروز علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد: رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور آغاز غنی سازی ۲۰ درصد را صادر نمودند و از ساعاتی پیش پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور، فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول UF6 به دست خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ظریف غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق