Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:39:36 GMT

مشکلات صادرات سیب در آذربایجان غربی برطرف می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۱۳۴۶

مشکلات صادرات سیب در آذربایجان غربی برطرف می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم خاوازی دوشنبه شب در بدو ورود به آذربایجان غربی در فرودگاه بین المللی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر به استان را بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان عنوان کرد و اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود و به دلیل اینکه پایه اقتصاد استان کشاورزی است در این سفر مسائل مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی همچنین قطب تولید سیب در کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: متأسفانه به دلیل مشکل پیمان ارزی و برخی مسائلی که برای تجار و صادرکنندگان به دلیل تعهد ارزی بوجود آمده با مشکل صادرات این محصول مواجه شدیم که در این سفر با همفکری نمایندگان و مسئولان استان راهکارهای رفع این موانع صادراتی بررسی می‌شود.

خاوازی با اشاره به اینکه بهره برداری از ۱۳۱ پروژه به همراه رونمایی از ۱۸ طر تحقیقاتی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه به استان است، افزود: برای اولین بار تمام معاونین وزارت جهاد کشاورزی با حضور در در شهرستان‌ها مسائل حوزه کشاورزی را به صورت تخصصی بررسی کردند و امشب با بررسی جلسه این مسائل جمع بندی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی در کشور عنوان کرد: نیمه نخست امسال ۴.۴ درصد رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی را شاهد بودیم امیدواریم با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشور در نیمه دوم سال نیز شاهد افزایش ارزش افزوده در این بخش باشیم.

خاوازی از وزیر جهاد کشاورزی در سفری دو روزه که با هدف بررسی وضعیت بخش کشاورزی این استان و بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش این استان و افتتاح ۱۳۱ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی به آذربایجان غربی سفر کرده است.

شرکت معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل‌ها، شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

کد خبر 5114175

منبع: مهر

کلیدواژه: کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی سیب درختی قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا کرمانشاه آلودگی هوا عکس استانها بوشهر جبهه مقاومت گرگان شهرستان کرج خطبه های نماز جمعه آذربایجان غربی جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بروز آفات سن و بیماری زنگ زرد گندم هشدار داد و گفت: گندمزارهای ۱۳ استان کشور در معرض تهدید این آفات قرار دارد.

به گزارش مشرق، «سهراب سهرابی» درباره تولید و خرید گندم کشور افزود: اکنون مزارع گندم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و مرکزی در معرض تهدید آفت سن و زنگ زرد قرار دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می رود کشاورزان برای مقابله با این آفت و بیماری همچون گذشته با همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی مشورت بگیرند تا بتوانند آنها را کنترل و مدیریت کنند.

وی گفت: در صورتی که کشاورزان با این آفات مقابله نکنند، به‌طور قطع با کاهش درآمد مواجه شده و در نهایت کاهش تولید گندم روبه‌رو می شویم.

سهرابی تصریح‌کرد: همچنین کشاورزان مزارع گندم آبی استفاده از آبیاری دوره ای را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید با مشکل روبه‌رو نشود.

این مسوول میزان تولید و خرید گندم در سال جاری را همچون سال گذشته دانست و افزود: برآورد می شود امسال از ۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم حدود ۱۳.۵ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گفته وی، استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده گندم کشور است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود