Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکزیک روز دوشنبه به جولیان آسانژ، بنیانگذار استرالیایی سایت ویکی‌لیکس بعد از این که انگلیس از استرداد او به آمریکا خود داری کرد، پناهندگی سیاسی اعطا کرد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ”من از وزیر امور خارجه تقاضا خواهم کرد هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد تا از دولت انگلیس درخواست کند، جولیان آسانژ را آزاد کند تا این که مکزیک بتواند به او پناهندگی سیاسی اعطا کند“.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور مکزیک افزود: ”ما برای اعطای پناهندگی آماده هستیم و از دستگاه قضایی انگلیس برای تصمیمی که گرفته است، استقبال می‌کنیم“.

دستگاه قضایی انگلیس روز دوشنبه از درخواست آمریکا برای استرداد جولیان آسانژ امتناع کرد. بعد از این که آسانژ، صد‌ها هزار اسناد محرمانه را منتشر کرد، آمریکا به دنبال بازداشت و محاکمه اوست. دستگاه قضایی انگلیس همچنین به خطر خودکشی جولیان آسانژ، تبعه ۴۹ ساله استرالیایی اشاره کرده است.

جولیان آسانژ در صورتی که آمریکا به او دست یابد، ممکن است برای انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند محرمانه درباره فعالیت‌های نظامی و دیپلماتیک آمریکا به ویژه در عراق و افغانستان، به ۱۷۵ سال حبس محکوم شود. آسانژ این اسناد را از سال ۲۰۱۰ به این طرف منتشر کرده است.

آمریکا از بنیانگذار ویکی‌لیکس برای به خطر انداختن منابع دستگاه‌های آمریکایی انتقاد می‌کند، اما آسانژ به این اتهام معترض است. در میان اسناد منتشر شده، ویدیویی به چشم می‌خورد که غیرنظامیان از جمله دو خبرنگار رویترز را نشان می‌دهد که با تیراندازی از بالگرد‌های جنگی آمریکا در عراق در ژوئیه ۲۰۰۷ کشته شده اند.

جولیان آسانژ در آوریل ۲۰۱۹ بعد از هفت سال ماندن در پشت دیوار‌های سفارت اکوادور در لندن، پایتخت انگلیس بازداشت شد. آسانژ بعد از نقض شرایط آزادی با وثیقه، از بیم استرداد به آمریکا یا سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود. در این دو کشور آسانژ به اتهام تجاوز تحت پیگرد قرار گرفته است، اما او به این اتهام که مشمول مرور زمان شده است، معترض است.

مکزیک سنتی طولانی در اعطای پناهندگی سیاسی دارد. اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی نیز در نوامبر ۲۰۱۹ بعد از استعفا به دنبال انتخاب جنجالی به ریاست جمهوری برای چهارمین دوره، به طور موقت از پناهندگی سیاسی در مکزیک بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جولیان آسانژ سایت ویکی لیکس پناهندگی سیاسی جولیان آسانژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی انگلیسی مجدداً ساعتی قبل فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، حمله‌های هوایی آمریکا و انگلیس علیه این فرودگاه یمنی در پنج نوبت انجام شد.

این ائتلاف متجاوز چهارشنبه شب نیز منطقه‌هایی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرده بود.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند حرکت کشتی‌ها در منطقه‌های دریایی مذکور آزاد بوده و تنها کشتی‌هایی هدف قرار می‌گیرند که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی باشد.

کد خبر 6095180

دیگر خبرها

  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • شمال یمن بمباران شد
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران