Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قرآن کریم مشتمل بر معانی دقیق، تعالیم و حکمت‌هایی والا درباره حقیقت خلقت و اسرار هستی است که عمده مردم در عصر رسالت از درک آن ناتوان بودند. از این رو پیامبر اکرم (ص) و پس از ایشان مفسران به تبیین و شرح جزئیات آیات قرآن کریم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز با هدف آشنایی بیشتر با آیات الهی، هر روز به چند آیه از کلام الله با استناد به تفاسیر معتبر مفسران قرآن کریم می‌پردازیم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

خُلِقَ الْإِنْسَانُ مِنْ عَجَلٍ ۚ سَأُرِیکُمْ آیَاتِی فَلَا تَسْتَعْجِلُونِ

آدمی در خلقت و طبیعت بسیار شتابکار است، (ای مردم) ما آیات (قدرت و حکمت بالغه) خود را به زودی به شما می‌نمایانیم (و شما را عذاب می‌کنیم) پس تعجیل مدارید.

فایل صوتی تلاوت آیه ۳۷ سوره انبیاء

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تفسیر آیه ۳۷ سوره انبیاء

گویا مشرکان به دلیل کفرشان به دعوت نبوى هر وقت آن حضرت را مى دیدند استهزاء مى کردند لیکن خداى تعالى استهزاى آنان را جدى و غیر هزل گرفته است و خبر داده که به زودى آیات عذاب را نشانشان مى دهد.

بیشتر بخوانید

آیا قهر الهی فقط مخصوص قیامت است؟ +صوت

پس اینکه فرمود: (خلق الانسان من عجل) کنایه است از زیادى عجله انسان، آنقدر که گویى اصلا آدمى از عجله خلق شده و غیر از عجله چیزى نمى شناسد و نیز خواسته است نسبت به امر مشرکین بى اعتنایى کند و بفرماید: اگر آن‌ها عجله مى کنند ما عجله اى نداریم، چون از دست ما نمى گریزند و تلافى ما فوت نمى شود.

پیام‌های آیه ۳۷ سوره انبیاء

۱-تعجیل انسان‌ها درخواسته هایشان، بر مشیّت و حکمت الهی تأثیری ندارد.«سَأُرِیکُمْ آیاتِی فَلا تَسْتَعْجِلُونِ»

۲-انسان بر کنترل و مهار غرائز خود توانمند است. «خُلِقَ الْإِنْسانُ مِنْ عَجَلٍ .. فَلا تَسْتَعْجِلُونِ»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفسیر قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

دیگر خبرها

  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل